
Kako počinje era elektrifikacije, linija Volvo električnih vozila uključuje isključivo SUV modele. Međutim, to bi moglo da se promeni u godinama koje dolaze, prema generalnom direktoru Džimu Rouanu, ali će postojati uslovi koji će morati da se ispune.
Volvo EX90 je najnoviji električni SUV koji dolazi iz ove švedske marke u vlasništvu kineske kompanije Geely. To je njihov treći EV, nakon C40 Recharge i XC40 Recharge. Već je najavljen i četvrti, i to u vidu manjeg električnog SUV-a za 2023. koji je potvrđen tokom nedavnog predstavljanja EX90.
Nakon toga, nejasno je da li će sledeće Volvo električno vozilo biti još jedan SUV. Međutim, izvršni direktor Rouan je dao neke nagoveštaje u intervjuu za britanski Autocar. Na pitanje da li će sedani i karavani igrati ulogu u električnoj budućnosti Volvoa, Rouan je dao nejasan odgovor, rekavši da oni pokušavaju da zadovolje različite zahteve kupaca automobila.
Međutim, u intervjuu Rouan ipak otvara vrata mogućnosti električnih limuzina i karavana.
„Naša strategija je da ćemo biti čvrsti. Vodićemo računa o demografiji za koju mislimo da ima smisla. Najavljivali smo šta sledi, nagovestili da ćemo napraviti manji SUV. Zatim različiti formati, limzine i karavani ili bilo šta drugo: doći ćemo do toga kada dođemo do toga“, rekao je Rouan za Autocar.
Rouan se takođe dotakao cena u doba električnih vozila. Srećom, deljenje platforme i tehnologije između električnih vozila igra veliku ulogu u smanjenju troškova.
„Morate da postignete paritet cena između vozila sa SUS motorima i BEV. Nijedna industrija ne može da se oslanja na subvencije tokom dužeg vremenskog perioda. Morate da budete sigurni da možete da budete komparativni“, rekao je Rouan za Autocar.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs