
Kompanija "Moskvič" objavila je da, posle dve decenije pauze, ponovo pokreće proizvodnju vozila. Novi automobili proizvodiće se u nekadašnjoj fabrici "Renoa" u Moskvi.
Ministarstvo industrije i trgovine Rusije saopštilo je da će ponovo, posle dve decenije pauze, početi proizvodnja automobila "moskvič", koji su se proizvodili u vreme Sovjetskog Saveza, preneo je Rojters.

Nova vozila proizvodiće se u Moskvi, u nekadašnjoj fabrici "Renoa", koji je ruskoj vladi prodao većinski udeo u preduzeću "Avtomaz". Ostavljena je mogućnost "Renou" da u roku od šest godina ponovo otkupi udeo u toj kompaniji.

Kako piše RTS, do kraja godine je planirano da se izradi oko 600 vozila, a cilj je da se proizvede 100.000 vozila godišnje, od kojih će pojedina biti na električni pogon.
"Prvi moskviči sići će sa proizvodne linije u decembru 2022", navodi se u saopštenju proizvođača kamiona "Kamaz", tehnološkog partnera "Moskviča".
Izvestija prenosi da se proizvode krosoveri "moskvič 3", a da će prodaja širom Rusije početi u martu sledeće godine.
Izvor: Rts.rs / Iz.ru
Foto: Iz.ru / Kolesa.ru
Rusija ponovo pokrenula proizvodnju Moskviča posle 20 godina
Posle dvadesetogodišnje pauze, Rusija je danas ponovo pokrenula proizvodnju automobilskog brenda Moskvič s novim, modernim kineskim dizajnom.
Proizvodnja je pokrenuta u fabrici u blizini Moskve, koju je napustila francuska kompanija Reno, izveštava Rojters.
Dok je poslednji model Moskviča bio, kako navodi britanska agencija, nemaštovita limuzina, Moskvič 3 je nabildovani hečbek krosover s benzinskim motorom, aluminijumskim točkovima, uskim farovima s LED svelom i velikom instrument tablom s tač ekranom.
Novi Moskvič, po Rojtersu, izgleda identično kao Sehol X4 kompaktni krosover koji proizvodi kineska kompanija JAC, poznat i kao JAC JS4. Sagovornici britanske agencije kažu da se za proizvodnju ovog ruskog brenda koristi JAC-ov dizajn, inženjering i platforma, a delovi se isporučuju iz Kine.
Reno je u maju prodao svoj većinski udeo u automobilskoj kompaniji Avtovaz ruskoj državi za navodno samo jednu rublju, ali uz opciju da otkupi taj udeo posle šest godina. Francuski proizvođač vozila je za još jednu rublju prodao i svoju fabriku u Rusiji, koja je sada preimenovana u Moskovsku fabriku automobila Moskvič, navodi Tanjug.
S predviđenom proizvodnjom od samo 600 vozila ove godine, malo je verovatno da će novi automobil promeniti sumorne izglede šire ruske auto industrije, čija bi prodaja mogla ovu godinu da završi s rezultatom ispod 1,0 milion komada prvi put u modernoj istoriji Rusije.
Vladin krajnji cilj je proizvodnja 100.000 Moskvič vozila godišnje, od kojih će deo biti električni model, što je daleko manje od industrijskog proseka neke fabrike automobila od 200.000-300.000 jedinica. „Tesla“, primera radi, proizvodi 22.000 automobila nedeljno u fabrici u Šangaju.
„Prvi automobili Moskvič će sići s proizvodne trake u decembru 2022.“, navodi se u saopštenju proizvođača kamiona Kamaz, tehnološkog partnera pomenute fabrike.
Ministar industrije i trgovine Denis Manturov je naveo u saopštenju da je „zadatak u bliskoj budućnosti da se do kraja 2023. godine uspostave procesi montaže malih štampanih ploča za automobile uz učešće lokalnih dobavljača“.
Iz ministarstva su najavili da će pokretanje proizvodnje u punom obimu obezbediti posao za još oko 40.000 ljudi. Ovaj automobil će, kako se dodaje, biti pušten u prodaju u Rusiji sledećeg meseca.
Izvor: Tanjug.rs
Video: Moskvič 3 Klub