
Ugledna konsultantska firma BearingPoint za savetovanje o upravljanju i tehnologiji sugeriše da će odluke o mobilnosti u Evropi i svetu biti vrlo različite od današnjih već 2030. godine.
Studija Destination 2030, Who’s in the driver seat for the future of mobility? identifikuje tri trenda koji će pokretati mobilnost u narednim godinama:
1.) svako putovanje će postati personalizovano iskustvo
2.) o klimatskoj neutralnosti neće se pregovarati – od kolevke do groba
3.) vozači će pre koristiti usluge nego posedovati vozila
Studija je proizašla iz internog istraživanja BearingPointa, stavova klijenata u svim industrijskim sektorima i doprinosa sektorskih te tehnoloških lidera konsultantske firme. Studija kaže da rad na daljinu, energetske krize, klimatske promene i poremećaji u lancima snabdevanja duboko menjaju potražnju za mobilnošću te smer i tempo promena, navodi Revija HAK.
Čak 87% učesnika ankete veruje da će ređe putovati na posao, a 81% je reklo da će ići na značajno manje poslovnih putovanja u poređenju s 2019., a ako se ovaj trend nastavi, to će uticati na ulaganja u infrastrukturu. Povećani troškovi povezani s razvojem nove infrastrukture mobilnosti ne mogu se u potpunosti preneti na krajnjeg korisnika. Možda će takođe biti potrebno sprovesti zakonodavstvo da bi se postigla odgovarajuća infrastruktura za podršku električnim vozilima. Licenciranje i sprovođenje će pomeriti fokus s pojedinca na pružaoca usluga – rekao je Andrew Montgomery, globalni direktor za državni i javni sektor u BearingPointu.
O klimatskoj neutralnosti neće se više raspravljati, prema studiji, koja ukazuje na to da će 80% proizvedenih motora biti ekološki prihvatljivije do 2030. godine. Ulaganja u infrastrukturi će se povećati u aktivnosti poput hodanja i biciklizma. Polovina učesnika (49%) kaže da su spremni da žrtvuju vlasništvo nad vozilom da bi smanjili negativan uticaj na okolinu do 2030.
Budući da će korisnici više koristiti usluge poput car sharinga, a neće posedovati vozila, preći će na usluge na zahtev. Usluge i softver biće važniji opštem potrošaču od vlasništva nad vozilom, budući da će softverske platforme orkestrirati celo putovanje.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Smart