
U akciji modernizacije marke i cele grupacije, Fiat želi da se pozicionira kao proizvođač cenovno prihvatljivih gradskih, ali po novom i električnih modela. Međutim, neće ih lansirati pod novim imenima.
U italijanskom Fiatu slede ostatak industrije pa, zajedno sa svojim koncernom Stellantis, planiraju da iskorače u budućnost predstavljanjem gomile novih modela u narednim godinama.
Fiat se u toj priči pozicionira kao i ranije, želi da bude percipiran kao proizvođač relativno jeftinih, ekonomičnih, malih gradskih automobila, koji se ističu svojim dizajnerskim rešenjima. U modernizaciji asortimana se ne udaljavaju od tradicije, pa i danas u ponudi imaju modele naziva Fiat 500, Tipo i Panda, barem kada je reč o domicilnom evropskom tržištu.
U planovima za naredne godine je lansiranje još nekoliko modela poznatog imena, navodi Autonet.hr. Tako bi tokom sledeće godine trebalo da se pojavi novi Fiat 600, indirektni naslednik nekadašnjeg “Fiće” i popularnog Seicenta, koji će s njima deliti samo ime. U stvarnosti će to biti kompaktni ili čak “subkompaktni” crossover, dužine tek 4 metra i električnog pogona, ali će dolaziti i u hibridnoj varijanti (baziranoj na platformi CMP). Trebalo bi da počne da se proizvodi tokom 2023. u Fiatovoj fabrici u Poljskoj.
Za 2024. godinu plan je da se oživi još jedno kultno ime – Fiat Panda će tako verovatno postati novi ultrakompaktni gradski električni automobil, a aktuelni će biti ugašen 2026.

Naslednik trenutnih modela Tipo i 500X biće neka nova, buduća, Fiat Multipla. Smena na ovom polju će se dogoditi oko ili nakon 2024. godine. Po mnogima najružniji, ali relativno praktičan, automobil iz prošlosti tako bi trebalo ponovo da se rodi u nekoj novoj formi, i sasvim drugačijeg karaktera.
I za kraj, u italijanskoj kompaniji razmatraju revitalizaciju još jednog klasika. Prema nekim informacijama, mogli bi pod svoju marku da prilagode aktuelni mini automobil Citroën Ami i da ga nazovu – Topolino.
Izvor: Autonet.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat