
Nakon opsežne završne faze razvoja, BMW iX5 Hydrogen sa pogonom na vodonične gorive ćelije je krenuo u proizvodnju u Minhenu.
Ovaj inovativni SUV se međutim neće proizvoditi u velikim serijama jer će samo mali broj jedinica sići sa proizvodne trake da bi se tokom 2023. koristili kao vozila za demonstraciju.
Vozilo raspolaže sa 369KS, a gorivu ćeliju, razvijenu u partnerstvu sa Toyotom, snabdevaju dva rezervoara za skladištenje od 700 bara. Zajedno, rezervoari mogu da prime šest kilograma vodonika.

BMW je odabrao svoj Minhenski centar za istraživanje i inovacije da napravi iX5, koristeći platforme koje je isporučila kompanijina fabrika u Spartanburgu u SAD.
Gotova vozila će posetiti odabrane regione sledećeg proleća da bi reklamirali rešenje za pogon bez emisija.
BMW je još ranije obavio testove u blizini Arktičkog kruga. Tačnije, u Arjeplogu u Švedskoj gde BMW Grupa ima centar za zimsko testiranje.
Tehnologija gorivih ćelija garantuje veliki domet bez obzira na vremenske prilike, navodi BMW; za razliku od tradicionalnog električnog vozila, čiji se upotrebni domet uglavnom smanjuje u hladnijim uslovima. Dopunjavanje goriva takođe traje nekoliko minuta, što je ogromna ušteda u odnosu na vreme punjenja većine konvencionalnih električnih vozila.
Automobil ima i nove 22-inčne točkove, izmeneni zadnji difuzor, prednje "bubrege" sa plavim akcdntima i novu grafiku.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs