home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla Model Y

Norveška je potvrdila prvo mesto u svetu po prodaji električnih automobila u 2022. godini i vlada se sada sprema da ih oporezuje, prebacujući fokus na elektrifikaciju teških kamiona.

Električna vozila na baterije su 2022. činila 79,3 posto prodatih novih automobila, najviše otkada su puštena u prodaju, objavila je Norveška federacija za drumski saobraćaj (OFV). U 2021. njihov udeo je iznosio 65 posto, a pre deset godina samo 2,9 posto, piše Tportal.hr.

Norvežani su prošle godine najviše kupovali Teslin Model Y, na drugom mestu je Volkswagenov ID.4, a na trećem Škoda Enyaq. Tesla je tako zadržao vodeću poziciju na tržištu, s udelom od 12,2 posto, ispred VW-a koji je osvojio 11,6 posto, pokazuju podaci o registracijama.

VW ID.4

Kina je daleko najveće tržište automobila, ali Norveška prednjači u svetu tržišnim udelom električnih automobila, uz podršku izdašnih vladinih subvencija. Da bi podstakla građane na kupovinu, vlada je ukinula poreze na kupovinu, koje plaćaju kupci benzinaca. Tako je električni Porsche Turbo S koštao minimalno 1,7 miliona norveških kruna. Kada bi se oporezivao kao bezinski pandan, koštao bi 2,1 milion kruna.

Škoda Enyaq

Teret za budžet je vladu u međuvremenu naterao da ispita poresku politiku. Podsticaji su u 2022. državnu blagajnu koštali 39,4 milijarde kruna (3,75 milijardi evra), objavilo je ministarstvo finansija, i vlada sada planira izmene u sistemu podsticaja. Najavili su novi porez koji će se bazirati na težini vozila i već je izazvao kritike u udruženju vlasnika automobila, uz upozorenja da je motor električnog vozila teži od onog s pogonom na fosilna goriva.

'Pribojavamo se pada prodaje budući da je vlada predložila novi porez koji će se bazirati na težini', objasnio je portparol Norveške automobilske federacije (NAF) Thor Egil Braadland. Vlada istovremeno nije ponudila kompletno rešenje za ključne praktične probleme vlasnika električnih automobila, koji i dalje muku muče sa stanicama za punjenje i plaćanjem njihove upotrebe, dodao je Braadland. 'Da bi se dobro pripremio za električni automobil, vlasnik u Norveškoj mora da ima 10 do 15 aplikacija. Dobro znamo da mnogi građani zato odlažu kupovinu elekričnog vozila', objasnio je Braadland.

NAF se zalaže za 'e-roaming' koji bi vozače poštedeo te obaveze. Vlada brani svoju politiku i tvrdi da porezi neće pokolebati građane. 'Električni automobil je nova normalnost za Norvežane, a to znači da moramo da preispitamo upotrebu novca kojim društvo raspolaže', izjavio je državni sekretar u ministarstvu saobraćaja Johan Vasara. 'Potpuno smo sigurni da ništa ne može da ugrozi budućnost električnih automobila (u Norveškoj)', istakao je Vasara, dodavši da se vlada sada mora fokusirati na druge saobraćajne segmente, poput teških kamiona.

Izvor: Tportal.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla / VW / Škoda



čitanja : 764



Komentari