home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ora Cat

Troškovi proizvodnje električnog vozila u Kini su manji za 10.000 evra nego u Evropi, upozorio je šef francuskog dobavljača autodelova Forvia Patrick Koller, procenivši da Evropa neće moći da zaustavi jeftini kineski uvoz.

Evropa je relativno otvorena za uvoz vozila iz Kine, a evropski regulatori ih smatraju veoma sigurnim, navodi Reuters.

Evropski potrošači žele jeftino električno vozilo, a Kina proizvodi dobra vozila, istakao je šef francuske firmee, dodavši da je taj problem „opasniji” za Evropu nego za SAD, koji je ograničio udeo kineskih proizvođača na domaćem tržištu visokim carinama.

BYD Atto 3

U Evropi je prosečna cena električnih automobila porasla s gotovo 49 hiljada evra u 2015. na gotovo 56 hiljada evra, a u SAD-u s 53 hiljade na 65 hiljade evra, prema istraživanju JATO Dynamicsa.

U Kini je u istom periodu pala s gotovo 67 hiljada na 32 hiljade evra i električni automobili su sada jeftiniji od benzinca, pokazuju podaci te savetodavne kompanije.

Kineske kompanije proizvode jeftinija električna vozila zahvaljujući nižim troškovima rada, istraživanja i razvoja i manjoj kapitalnoj potrošnji u poređenju s evropskom konkurencijom.

Prema francuskoj konsultantskoj kući za automobile Inovev, Kina ima otprilike 5,8 posto udela u evropskom tržištu električnih vozila koji će snažno rasti u idućim godinama jer će kineski brendovi proizvoditi sve jeftinije modele.

Forvia je francuski multinacionalni proizvođač automobilskih delova, nastao spajanjem francuske Faurecije i nemačke Helle. Njegovi klijenti su brojni kineski proizvođači automobila, uključujući BYD, ali i Volkswagen, Daimler, Toyotu i Teslu.

Autor: SEEbiz / H

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ora / BYD



čitanja : 888



Komentari