
Japanska Kyocera je osmislila inovaciju na polju rasvete koja bi mogla da otvori mogućnosti dizajna, a istovremeno poboljša napredne funkcije pomoći u vožnji.
Industrijski div je na CES sajmu objavio putem svoje filijale KYOCERA SLD Laser da je prva kompanija na svetu koja je predstavila modul prednjih svetala koji isporučuje jarko lasersko svetlo za duga i kratka svetla, kao i infracrveno svetlo. To znači da jedan sistem prednjih svetala može da osigura osvetljenje i za vozača i za sve infracrvene kamere koje vozilo može da ima u sebi, navodi Jutarnji.hr.
Kyocera tvrdi da njeni moduli prednjih svetala LaserLight isporučuju visoku osvetljenost, veliki domet, osvetljenje za vozače s oštrim prekidima, omogućavajući im da vide veći deo puta, bez zaslepljivanja nadolazećih vozača. To će, kaže se, dovesti do boljih bezbednosnih rezultata agencija za testiranje poput Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), koji se često žale na prednja svetla, posebno na višim vozilima poput SUV-ova.

U međuvremenu, infracrveno svetlo obezbeđuje bolju vidljivost za kamere za noćno gledanje. Osim toga, omogućava nove funkcije prednjeg osvetljenja, uključujući i LiDAR senzor, što bi moglo da bude od pomoći za funkcije autonomne vožnje.
Kompanija ovu sposobnost emitovanja bele i infracrvene svetlosti naziva "dvostrukom emisijom" i kaže da to nije moguće s LED rasvetnim elementima jer ne mogu da se moduliraju pri dovoljno velikim brzinama. To znači da stvarni moduli prednjih svetala mogu da budu manji, dajući automobilskim dizajnerima više slobode pri dizajnu.
Elementi LaserLight su raspoređeni u setove od četiri po prednjem svetlu: dva za kratka svetla i dva za duga svetla. Osim toga, Kyocera kaže da se njihovo lasersko osvetljenje može ugraditi i u optička vlakna. To bi mogli da koriste proizvođači automobila koji žele da osvetle svoj logo ili masku na kreativan način.
Primene mogu da se prošire na avionsku, železničku ili pomorsku industriju.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Kyocera