home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla Model Y

Toyota je prošle godine prodala samo 24.466 električnih automobila širom sveta, u poređenju sa čak 2,6 miliona hibrida koje je ovaj japanski proizvođač prodao u istom periodu. S druge strane, kompanija Tesla je 2022. isporučila 1,3 miliona električnih vozila.

Toyota je zato odlučna da uhvati korak. Nakon nedavno najavljene rekonstrukcije izvršne vlasti koja stupa na snagu 1. aprila, Toyota se obavezala da će rekonstruisati svoju EV strategiju tako što će ubrzati uvođenje električnih vozila i lansirati namensku BEV arhitekturu do 2026.

Istovremeno, Toyota pokušava da shvati šta Tesla radi kako treba, pa su njeni inženjeri nedavno sproveli istraživanje Teslinog Modela Y, piše Automotive News.

Ono što su otkrili prevazilazi razotkrivanje ključnih tehnoloških tajni najprodavanijeg modela električnog vozila na svetu; Toyotini inženjeri su navodno bili zapanjeni jednostavnom, ali efikasnom strukturom vozila Modela Y izrađenog naprednom proizvodnom veštinom.

"Skidajući kožu sa Modela Y, to je zaista bilo umetničko delo. Neverovatno", rekao je jedan direktor Toyote koji je analizirao Teslu deo po deo. Posebno su bili zapanjeni koliko su najnovije verzije Modela Y bile različite ispod kože u poređenju sa ranijim verzijama koje su spolja izgledale isto.

Toyotini inženjeri su izdvojili inovacije u proizvodnji, kao i strukturalni paket baterija. Prema njihovim procenama, Teslin pristup je eliminisao stotine delova i do 100 kilograma, dok je povećao domet baterije i smanjio ukupne troškove.

Jedan izvršni direktor je rekao: „To je potpuno drugačija filozofija proizvodnje“, dok je drugi dodao: „Potrebna nam je nova EV platforma dizajnirana od praznog lista papira.“ To su zapanjujuća priznanja koja dolaze od rukovodilaca Toyote, kompanije poznate po svom dizajnu za stručnost u proizvodnji.

Istraživanje je pokazalo koliko zaostaju neki proizvođači automobila stare garde poput Toyote kada su u pitanju električni automobili. Inženjeri su zaključili da je japanskom proizvođaču automobila potreban veliki korak napred da bi sustigao Teslin način proizvodnje električnih vozila.

Oni su navodno identifikovali četiri glavne oblasti u kojima Tesla ima veliku prednost nad Toyotom: namenska platforma, napredna baterija, određena lokacija za proizvodnju električnih vozila i softverski definisana arhitektura.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 638



Komentari