home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
BMW i3

BMW i VW su najavili značajna smanjenja cena u Kini, prateći stope pet drugih proizvođača automobila, koji pokušavaju da se izbore s prošlogodišnjim kresanjem cena Tesle.

Značajno smanjenje cena Teslinih automobila u najmnogoljudnijoj zemlji sveta dovelo je do prave lavine sličnih „korigovanja“ unutar konkurencije koja pokušava da drži korak. To uključuje domaće brendove kao što su Xpeng i BYD, ali i uvozne proizvode Forda, Nissana i Toyote. Sada BMW i VW upadaju u taj „miks“, smanjujući cene nekih svojih proizvoda.

Kako je inicijalno izvestio CnEVPost, najznačajije „kresanje“ na tržištu je sproveo bavarski proizvođač. BMW i3 (ne radi se o hečbeku prodavanom na zapadnom tržištu) je jeftiniji za do 100.000 juana (14.623 dolara), da bi se izborio s najvećim padom prodaje s kojim se nemački premijum proizvođač suočio do sada. U isto vreme, Volkswagen je smanjio cene svojih proizvoda za do 40.000 juana (5.849 dolara), što se odnosi na ID.4, ID.6 i ID.3 koji se prodaju u Kini. Do ovog poteza dolazi nakon pada prodaje Volkswagena od 8,5 odsto u ovom regionu u prva dva meseca godine, u poređenju s istim periodom 2022.

VW ID.6

VW je takođe smanjio cene u Evropi, nakon predstavljanja nove verzije ID.3.

Odgovor drugih brendova je sličan, ako ne i ekstremniji. Ford je cene izvesnih modela smanjio za do 40.000 juana (5.849 dolara), Nissan za 60.000 juana (8.773 dolara) a BYD za do 8.888 juana (1.299 dolara).

Ono što je ironično je da je Tesla daleko od toga da je lider po pitanju cena u segmentu električnih automobila, s brojnim brendovima kao što su BYD i NIO, koji već sada nude značajno jeftinija vozila. Međutim, mnogi analitičari smatraju da Teslina popularnija ponuda privlači kupce u više cenovnih kategorija, što rezultira prilagođavanjem cena kod tako brojne konkurencije.

Nažalost, ovo „korigovanje“ cena nije u istoj meri implementirano van kineskog tržišta. Uprkos sličnom prilagođavanju cena koje je Tesla sproveo u SAD ranije ove godine, za sada je jedino Ford ispratio taj primer u nekoj značajnijoj meri. Isto se može reći i za Evropu, gde uprkos nešto manjim populstima, druge marke tek treba agresivnije da odgovore.

Tesla je iskazao volju da nastavi sa smanjenjem cena na mnogim tržištima, uključujući Kinu i Zapad, ali ostaje nejasno kako će drugi proizvođači reagovati na ovakva kretanja. S tako jasnim odzivom kupaca u Kini, konkurencija nema mnogo izbora sem da da se bori s popularnijom ponudom iz Tesle, ali reakcija na zapadu nije ni izbliza tako izražena. Međutim, budući da se očekuje objavljivanje broja Teslinih isporuka za prvi kvartal, reakcija potrošača na prilagođavanje cena u Severnoj Americi, mogla bi postati očiglednija.

Izvor: Automotoshow.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW / Volkswagen



čitanja : 292



Komentari