
Andreas Mindt je do 1. februara bio šef Bentley dizajna, a zatim je napustio tu funkciju da bi radio u Volkswagenu i pravio pristupačnije automobile. A to je, smatra, mnogo veći izazov.
„Kada sam radio u Bentleyu, bio je to lak posao“, rekao je Mindt nedavno za Top Gear. „Napravio sam Batur na osnovu Continentala GT i to je bilo neverovatno – tako je lako uraditi jer je nizak, širok i ima dugu haubu. To je lako."
Mindt je dizajniranje sportskog automobila kao što je Batur opisao kao izvođenje penala u fudbalu bez golmana. U stvari, on kaže da, iako ljudi misle da su dizajneri superautomobila genijalci, „to je tako lako učiniti“.
Dizajneri superautomobila i hiperautomobila imaju prednost što rade sa oblikom karoserije koji je po svojoj prirodi uzbudljiv, ali takođe moraju da uštede manje novca.
Dok će Bentley proizvesti samo 18 Mulliner Batura i naplaćivati kupcima 1,95 miliona dolara za najfinije materijale i kvalitet, Volkswagen se s druge strane nada da će proizvesti milione primeraka ID.2. To znači da će računovođe nemačkog proizvođača automobila strogo nadgledati svaki aspekt dizajna automobila kako bi uštedeli pare i obezbedili da može da proda taj električni model za manje od 25.000 evra.

Dizajneri koji mogu da uravnoteže budžet i da ipak naprave atraktivno vozilo su oni koji rade najteži posao od svih. „Da napravite mali auto kao ID. 2 morate da radite naporno, a ljudi to ne razumeju. Teže je dizajnirati", rekao je Mindt. „Kada pogledate automobile kao što je Fiat Panda – to su u mojim očima genijalni dizajneri, a ne oni koji rade hiperautomobile. Ne želim nikoga da uvredim, ali znam obe strane toga.”
Ivan Mitić – Autoblog.rs