
Ford je spreman da oživi naziv Capri za svoj drugi električni krosover na VW-ovoj MEB platformi, navodi The Sun.
Nakon predstavljanja novog Ford Explorera EV, pojavila se informacija da će novi Fordov električni krosover (koji bi trebalo da bude otkriven početkom sledeće godine) dobiti ime po sportskom Fordovom kupeu Capri koji se prodavao od 1968. do 1986. gdoine.
Britanski Autocar je u ekskluzivnom intervjuu sa glavnim evropskim dizajnerom kompanije Amkom Leenartsom istakao koliko će istorijski nazivi biti važni za Ford dok bude napredovao sa svojom električnom revolucijom.
Leenarts je između ostalog govorio i o sledećoj fazi u evoluciji kompanije. On se pridružio Fordu pre 11 godina i sada je zadužen da vodi brend u njegovu smelu novu električnu budućnost, počev od Explorera.
Ono što je važno, rekao je on, Fordovo preraspoređivanje istorijskih imena ne najavljuje pojavu nostalgičnih stilskih karakteristika: „Retro dizajn nas ne pokreće napred. Uvek se radi o potpuno novom tumačenju: to je ono što ga čini zanimljivim."
Explorer EV je, na primer, potpuno drugačiji pod svog mnogo većeg imenjaka na američkom tržištu, ali je, ističe Leenarts, dizajniran sa istim fokusom na aktivne kupce i funkcionalnost. „Nije iznenađenje što je to prvi automobil u našoj gami avanturističkog duha“, rekao je on.
Nije dao nikakve nagoveštaje o tome koja druga Fordova imena su za oživljavanje, niti je naznačio šta kvalifikuje stari naziv za povratak, ali uživa u „tenziji između nečega što ima vrednost starijeg imena i novog tumačenje”.
To je tema o kojoj se žestoko raspravljalo u Fordovim fokusnim grupama za kupce u poslednjih nekoliko godina, pošto je kompanija ponovo iskoristila imena Puma za krosover i Mustang za električni porodični SUV.
Na kraju krajeva, smatra Leenarts, „javnosti se dopada što donosimo stara imena na nove teritorije“, jer ona koriste „jedinstvenu perspektivu koju niko drugi nema“.
Iako su imena možda poznata, dizajn zaista neće biti. Nova generacija Caprija će biti povišeno vozilo i dobiće par dodatnih vrata u skladu sa porodičnim namenom krosovera.
Specifikacije će bez sumnje biti uglavnom identične Exploreru EV, koji nudi do 340KS i maksimalni domet do oko 500 km.
To što Explorer ne izgleda nimalo kao Puma ili Kuga, na primer, svedoči o Fordovoj posvećenosti prenošenju svog novog imidža sa američkim ukusom i služi kao dokaz za povećanu slobodu koju dizajnerima automobila pružaju EV arhitekture.
„Želim da napravim proizvod koji je uzbudljiv. Želim da napravim proizvod koji zaista volite. A da bi to uradio, potrebno je da ima lepu skulpturu; mora da ima nekoliko detalja koji se zaista ističu, ali ih je, opet, lako zavoleti”, kaće Leenarts.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs