home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Toyota Camry

Sve ove godine, Toyota Camry je ostala popularna, a to potvrđuju i prodajne brojke od 600.000 primeraka godišnje širom sveta. Polovina te prodaje otpada na SAD, gde nastavlja s postojanim brojevima uprkos smanjenju tržišta srednje veličine. U Japanu, Toyota se dugo vremena trudila da pokrene ovaj model i oživi segment, ali bez uspeha. Zbog čega je proizvođač automobila sada obavestio japanske trgovce da prekida prodaju.

Kao i u SAD-u, japanski kupci su se udaljili od limuzina prema SUV-ovima i crossoverima, koji su postali sve popularniji. Iz tog razloga Toyota Camry će se pridružiti Hondi Legend i Nissan Fugi, koji su prošle godine ukinuti na japanskom tržištu zbog niske prodaje. Međutim, Camry će nastaviti da živi na globalnom nivou, gde se prodaje u preko 100 zemalja i ostaje vrlo popularan.

Od lansiranja 1980., Toyota je proizvela više od 21 milion Camryja širom sveta do modelske godine 2022. SAD je i dalje najpopularnije tržište, s 13 miliona prodatih Camry modela otkako je model stigao 1982. Potpuni redizajn 1992. ga je pretvorio u večni bestseler, pobedivši Ford Taurus te godine i time je postao automobil broj jedan. Od tada je dosledno bio jedan od najprodavanijih automobila i imao je petnaestogodišnji niz u kojem je bio rangiran kao najprodavaniji automobil od 2002. do 2016. godine.

2017. Camry, što na japanskom znači “kruna”, izgubio je krunu prodaje na američkom tržištu kao najprodavaniji Toyota model u korist RAV4. Sličan pad je zabeležen je i na drugim tržištima gde kupci preferiraju SUV vozila. Uprkos tome, Camry i manja Corolla i dalje igraju istaknutu ulogu u globalnoj proizvodnoj strategiji marke.

Izvor: Autoportal.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota



čitanja : 515



Komentari