
Jaguar Land Rover (JLR) je najavio da će dodatno ubrzati svoj prodor ka vozilima sa nultom emisijom štetnih gasova tako što će kod sledeće generacija modela Evoque, Velar i Discovery Sport odustati od planova za njihove verzije sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Kao deo investicija od 15 milijardi funti u narednih pet godina, JLR je objavio da rekonfiguriše svoju fabriku u Hejlvudu kako bi je prilagodio za svoju električnu modularnu arhitekturu (EMA).
Prvobitno se očekivalo da će platforma podržavati hibridne pogone, ali je JLR sada odlučio da će, „kako se trend elektrifikacije na određenim tržištima povećava“, EMA postati samo električna. Očekuje se da će platforma podržavati tri ili četiri modela.
Kompanija tek treba da potvrdi bilo koji konkretan model koji bi bio baziran na EMA, ali najavljuje da će prvi „moderni luksuzni SUV srednje veličine“ krenuti u proizvodnju 2025. godine i da će to biti „model iz porodice Range Rover“. Ovo isključuje mogućnost da automobil bude naslednik postojećeg Discovery Sporta, jer to vozilo nije Range Rover.
Očekuje se da će prvi Range Rover baziran na EMA platformi verovatno biti Velar sledeće generacije. Naslednik modela Evoque sa nultom emisijom bi mogao da ga prati do 2026.
JLR je takođe potvrdio da će potpuno električna verzija aktuelnog Range Rovera biti u pretprodaji ove jeseni. Nisu saopštene nikakve tehničke specifikacije, ali se prve isporuke vozila očekuju krajem 2024.
S druge strane, Jaguar će u njegovu potpuno električnu budućnost voditi novi GT model sa četvoro vrata od 100.000 funti.
Kako je potvrdila kompanija, prototipovi novog modela će biti testirani na putu od kraja ove godine.
Britanski brend se u potpunosti ponovo pokreće kao deo JLR-ove Reimagine strategije, bez planiranih zamena za bilo koji od postojećih modela. Umesto toga, Jaguar se pomera na viši nivo tržišta kako bi stajao uz Range Rover, Defender i Discovery kao jedan od četiri „stuba brenda“ JLR-a.
Prvi dokaz o tome će biti upravo GT sa četvoro vrata, koji će se naći u prodaji krajem 2024. godine, sa prvim isporukama od 2025. Prvi iz palete sa tri automobila, biće napravljen u Solihulu (istoj fabrici koja će takođe praviti potpuno električni Range Rover) i biće ne samo najmoćniji Jaguarov serijski automobil ikada napravljen, već će i nadmašiti postojeći električni I-Pace, po dometu i kapacitetu punjenja.
Jaguar nije objavio podatke o snazi motora ili performansama, ali kaže da će novi model imati domet do 700 km i da će moći da doda oko 320 km dometa za 15 minuta brzog punjenja.
Njegov dizajn za sada ostaje u tajnosti, ali je kreiran kao deo brzog procesa koji je pokrenuo glavni kreativni direktor JLR-a, Geri MekGovern. Nazvan Project Renaissance, dao je zajednički zadatak za tri tima u okviru JLR-ovog dizajnerskog studija u Gejdonu da proizvedu porodicu od tri različita tipa vozila, što je rezultiralo sa 18 predloga za modele od gline napravljenih za jedva tri meseca.
Krajnji rezultat, kaže MekGovern, bio je da je jedan od setova predloga bio „univerzalno odobren, bez ikakve diskusije“ – i ovi koncepti su korišćeni da definišu pravac dizajna novog brenda.
Kompanija je objavila tizer sliku za budući pravac Jaguara, iako su zvaničnici brzo sugerisali da to ne mora nužno da prikazuje taj još neimenovani GT.
Sve nove kreacije će se bazirati na platformi EV pod nazivom Jaguar Electrified Architecture (JEA).
Novi Jaguari će biti „bujni, neustrašivi i zapanjujući“, kaže MekGovern. Inspiracija je filozofija osnivača Jaguara Vilijema Lajonsa da Jaguari treba da budu „kopija ničega“.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs