home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Volkswagen e-Golf

U poređenjima s motorima s unutrašnjim sagorevanjem nemački ADAC vidi, u pogledu troškova, prednosti električnih automobila u slučaju vozila srednje veličine, objavili su iz udruženja.

U kategoriji malih vozila, međutim, električni automobili često nisu konkurentni.

Kako prenosi Index.hr, kalkulacije se baziraju na punim troškovima za modele vozila koji su trenutno dostupni na nemačkom tržištu. Osim troškova goriva ili struje te amortizacije vozila, u kalkulaciju su uključene i stavke poput troškova održavanja, poreza i osiguranja.

Evo u kojem slučaju su električni auti nešto jeftiniji

U proseku, za analizirana vozila srednje veličine, električni automobili bili su nešto jeftiniji, uz pretpostavku o godišnjoj kilometraži od 15.000 kilometara i periodu zadržavanja od pet godina za vozilo. To je važilo čak i kada su cene goriva postavljene vrlo visoko, na 0,80 evra po kilovatsatu, i relativno nisko, na 1,50 evra za dizel.

U kategoriji malih automobila, s druge strane, električna vozila loše su prošla. Uz cenu električne energije od 0,40 evra po kilovatsatu, automobili s unutrašnjim sagorevanjem u proseku su jeftiniji čak i uz cenu goriva od 2 evra za litar goriva.

Prema ADAC-u, cene električnih automobila jednostavno su prevelike u odnosu na automobile s unutrašnjim sagorevanjem.

Stvari u proseku izgledaju malo bolje kod vozila niže srednje klase.

Ovde, s 0,40 evra centi po kilovatsatu, električni automobili mogu pobediti dizel čak i s 1,50 evra po litru.

Za automobile na benzin, s druge strane, to zavisi od tačne cene goriva.

U višoj srednjoj klasi dizelaši pobeđuju čak i uz 0,30 evra za struju i 2 evra za litar goriva.

Kakvo je stanje u luksuznoj klasi?

U vozilima luksuzne klase stvari ponovo izgledaju bolje za električne automobile - uz cene struje nešto više od 0,50 evro centi po kilovatsatu, pobeđuju motore s unutrašnji sagorevanjem, a za subkompaktne automobile do nešto ispod 0,50 evro centi po kilovatsatu.

Međutim, prema ADAC-u, vrednosti mogu značajno da variraju u zavisnosti od vozila ili, primera radi, visini rabata koji se odobravaju za pojedine modele.

ADAC nije pojedinačno ocenjivao SUV vozila, već ih je svrstao u druge klase vozila prema ceni i veličini.

Izvor: Index.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 572



Komentari