home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Volkswagen Trinity

Izvršni direktor Volkswagen grupe Oliver Blume je ponovio posvećenost grupe lansiranju svoje SSP (Scalable Systems Platform) električne arhitekture 2026. godine, uprkos tome što su rukovodioci poslednjih meseci najavljivali odlaganje do 2028/29.

Arhitektura će se protezati od gradskih automobila do sportskih automobila koji proizvode više od 1700 KS, rekao je Blume investitorima na Danu tržišta kapitala VW grupe održanom u četvrtak. VW je prvobitno planirao da SSP ima do 1100 KS.

„SSP arhitektura će uravnotežiti potrebu za skalom i standardizacijom sa diferencijacijom i brzinom“, rekao je Blume, a prenosi Autocar.

Arhitektura je prvi put objavljena 2021. godine sa planiranim datumom lansiranja za 2026. godinu, počev od Audijevog projekta Artemis. Međutim, kašnjenja – posebno na ključnom softveru 2.0 – odugovlačila su vreme razvoja i projekat je odložen na 2028/29. godinu, kako su ranije izjavljivali rukovodioci kao što je generalni direktor marke VW Tomas Šefer.

Brendovi VW Grupe će deliti module arhitekture u 40 miliona vozila dok kompanija radi na standardizaciji delova kako bi povećala ekonomiju obima i pomogla da se obori tvrdoglavo visoka cena električnih automobila. „Većina“ vozila na SSP platformi će postići paritet profitne marže sa automobilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, rekao je Blum, u poređenju sa samo „nekim“ na MEB platformi električnih automobila.

„Arhitekture pokrivaju do 75% svih materijalnih troškova za BEV, u poređenju sa do 10% za SUS“, rekao je Blume. „Dakle, arhitekture su ključni pokretač profitabilnosti u budućnosti.”

Jedan deo koji će biti zajednički za sve modele je planirana „Ujedinjena“ baterijska ćelija koja će se praviti u budućim VW fabrikama i koja može da obuhvati niz hemija, uključujući litijum-gvožđe-fosfat koji smanjuje troškove.

Blume je dao nove detalje o performansama SSP automobila, uključujući 10%-80% vreme punjenja smanjeno na 12 minuta u proseku, u poređenju sa postojećih 35 minuta za MEB modele. Softver 2.0 i elektronska arhitektura će omogućiti vožnju bez upotrebe ruku do nivoa četiri.

Brendovima će biti data odgovornost za određene elemente arhitekture SSP-a na osnovu veličine i cene njihovog osnovnog segmenta kako bi se ubrzao razvoj. Komponente arhitekture za superminije i gradske automobile predvodiće brend Volkswagen, a koristiće ih Cupra, Škoda i Audi. Kompaktne i delove srednje veličine će razviti Audi, a koristiće ih Volkswagen, Porsche i Škoda. Porsche će predvoditi razvoj velikih automobilskih komponenti koje koristi sam, Audi, Bentley i Lamborghini.

Blume je rekao da će SSP komponente za velike automobile koje koriste Audi, Bentley i Lamborghini biti podeljene u 14 modela, sa ciljem oko 1,4 miliona kombinovanih vozila do 2038. To bi dodalo do 150 milijardi evra prihoda od prodaje sa „veoma atraktivnim profitnim maržama“ od više od 20% zbog efekta skale, obećao je Blum.

Sve u svemu, tvrdi Blume, VW grupa bi mogla da smanji kapitalne izdatke i troškove razvoja za 30% u poređenju sa MEB-om.

Blume je takođe izložio prednosti dve platforme koje su stigle pre SSP-a. Prvo je premium PPE (Premium Performance Electric) koji koriste Audi, Porsche i Bentley, počev od Porsche e-Macana i Audija Q6 e-Tron sledeće godine. U međuvremenu, MEB+, koji stiže 2025. godine, modernizovaće MEB platformu tako što će smanjiti vreme punjenja za 10-80% na prosečno 21 minut sa sadašnjih 35 minuta.

Platforma PPE je odložena zbog problema u okviru VW-ove softverske jedinice, Cariad, što je rezultiralo otpuštanjem generalnog direktora Dirka Hilgenberga ranije ove godine.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 694



Komentari