
Možda se na osnovu rezultata iz prvog kvartala ne može planirati uspešna cela godina, ali Dacia nema preterane brige oko prodajnih rezultata. Rumunska kompanija napreduje i zarađuje, a profitabilnost konstatno raste.
Šef grupe Renault, Luca de Meo, Daciju vidi kao vezu istoka i zapada i istovremeno kao sjajan primer kako je nekad skromna marka bivšeg socijalističkog bloka uspela da se transformiše u cenjenu i priznatu kompaniju i na razvijenim tržištima. Ali Dacijina uloga tu ne prestaje. Novi smer je figurativno stavlja na granicu između grada i prirode koju krasi opšta pristupačnost.
Prodajne brojke pokazuju da Dacijin koncept savršeno funkcioniše, navodi Klix.ba. U prvom kvartalu ove godine Dacia je prodala gotovo 172.000 vozila, odnosno 34 posto više nego lane u istom periodu. Njen tržišni udeo na evropskom tržištu je tako porastao na 4,6 posto. Temelj prodaje je model Sandero, koji je ‘’porastao’’ za više od 26 posto i privukao preko 68.300 kupaca u prvom kvartalu. Pozicija kontinentalnog broja jedan u prodaji fizičkim osobama se već gotovo podrazumeva.

Drugoplasirani Duster je takođe isporučio veće brojeve, što je rezultovalo s gotovo 58.000 prodatih jedinica u Q1. S druge strane, Jogger je martu premašio brojku od 100.000 jedinica proizvedenih od prošlogodišnje premijere, a električni Spring se takođe kotira jako dobro. Štaviše, onaj ko smatra da ove brojke generiše uglavnom matično rumunsko tržište grdno se vara. Najveće tržište rumunske marke je Francuska, dok je Dacia u Italiji broj jedan na celom tržištu.

Budućnost bi mogla da bude još svetlija, jer dva noviteta već nestrpljivo čekaju kao repetirane puške. Sledeća generacija Dustera stiže za godinu dana. Poznati oblici dobiće novi koncept, lukovi točkova će verovatno biti uglastiji, žmigavci će ‘’upasti’’ u retrovizore, a ručke na zadnjem paru vrata verovatno idu na C-stub. Korišćenje CMF-B platforme omogućiće integraciju plug-in hibridnog pogona.
Takođe, 2025. godinu će obeležiti SUV Bigster, odnosno prvi izlet marke u D segment. Mnogi to vide kao odstupanje Dacije od koncepta povoljnog proizvođača, ali iz Dacije demantuju takve špekulacije očekujući da će cene ovog modela biti jasno ispod nivoa konkurencije. SUV do sedam sedišta biće najskuplji model u Dacijinom portfoliju, ali će očigledno biti jedan od najpristupačnijih u svom segmentu, ako ne i potpuni vladar u ovom aspektu.
Na pitanje o sveprisutnijim kineskim automobilma iz Dacije kažu: ‘’Kineski proizvodi mogli bi da budu konkurencija, ali s njima imamo zabrinutost u slučaju električnih automobila, dok je sa SUS motorima obrnuto’’. Jasno je da se u Daciji ne žuri s elektrifikacijom, iako se model Spring već polako približava cilju od 150.000 prodatih primeraka, a u razvoju je i sledeće generacija Sandera (2027.) koja bi trebalo da bude biti CO2 neutralna. U isto vreme, postoji jaka karika s LPG varijantama s kojima Dacia želi veliki broj kupaca koji cene dvogorivne opcije. Takođe, novi zajednički poduhvat grupa Renault i Geely se zove Horse i trebalo bi da bavi novim SUS motorima i hibridima, a Dacia bi mogla da bude jedan od većih korisnika.
Izvor: Klix.ba / Dacia
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dacia