home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
EuroNCAP test

Mnogi kupci automobila zabrinuti su za bezbednost, a Euro NCAP već dugi niz godina preuzima odgovornost za testiranje novih automobila. Kroz detaljne ispitne procedure, koje uključuju i programirane sudare pod različitim uglovima i brzinama, utvrđuje se rezultat. Tu su i posebne lutke sa senzorima, koje simuliraju ljudske tela, procena bezbednosti pešaka i biciklista u sudaru s vozilom, ocenjivanje sistema aktivne bezbednosti…

Dakle, šta je novo? Listovi za spašavanje u slučaju nesreća, koji su pre bili potrebni na četiri jezika, sada moraju da se isporuče na svim evropskim jezicima – oni objašnjavaju vatrogascima gde je najprikladnije da seku vozila. Dodatni kriterijumi za oštećenje mozga takođe su dodati testu frontalnog sudara, piše Revija HAK.

Prošireno je ocenjivanje tehnologije nakon sudara. Sada se sprovodi procena otpornosti vozila nakon sletanja u vodenu površinu (reke, jezera, mora…), mereći koliko dugo kritične funkcije ostaju operativne (npr. električno otvaranje prozora). Što se tiče zaštite dece, sada je uključena procena prepoznavanja prisutnosti deteta (CPD) – tehnologije koje mogu da detektuju kada je dete ostavljeno samo u zaključanom automobilu. Zaštita ranjivih učesnika u saobraćaju sada uključuje i crash testove na delovima vozila u koje bi biciklista mogao da udari glavom, a realnije se procenjuje zaštita potkolenice. Osim toga, razmatraju se i mere protiv tzv. dooringa, gde se vrata automobila otvaraju na putu biciklista.

Novi scenariji uključeni su u procenu načina na koji sistemi automatski reaguju na pešake i bicikliste. Predstavljena je i reakcija AEB (Autonomno kočenje u nuždi) sistema automobila na motocikliste. Što se tiče bezbenosne pomoći, nadzor umora vozača razmatra se mnogo detaljnije nego pre, kao i kako reaguju informacijski sistemi ograničenja brzine u složenim scenarijima. Konačno, stroža pravila znače da automobili ne mogu dobiti pet zvezdica ako ne pružaju zaštitu svim kritičnim delovima karoserije u svim testovima sudara.

Podsetimo, automobili završavaju s ocenama koje idu u rasponu od jedne do pet zvezdica, te pojedinačnim ocenama, prikazanim u procentima, za zaštitu odraslih (na prednjem sedištu), dece (na zadnjem sedištu), ranjivih učesnika u saobraćaju odnosno sistemima aktivne bezbednosti.

Električna limuzina Nio ET5 (na slici) i SUV Nio EL7 prvi su dobili pet zvezdica u novom sistemu testiranja.

Izvor: Revijahak.hr



čitanja : 367



Komentari