home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla vozila

Nemačke kompanije su najavile hrabre planove za prelazak na proizvodnju električnih automobila i borbu protiv dominacije Tesle, ali u stvari zaostaju još više.

Kompanija Tesla je u prvoj polovini ove godine prodala gotovo 890.000 električnih automobila, više nego Volkswagen AG, BMW AG, Mercedes-Benz Group AG i Porsche AG zajedno.

Nemci imaju poteškoća jer softverski problemi odlažu dolazak ključnih modela i doprinose padu prodaje u Kini, njihovom najvećem tržištu, gde su uspešne kompanije Tesla i lokalni BYD Co. Nemačke kompanije čak gube bitku i na domaćem tržištu gde je Tesla i dalje vodeći brend električnih automobila, navodi Klix.ba.

Tesla s vodi politikom većeg volumena uz agresivno snižavanje cena, što povećava pritisak na druge proizvođače koji pokušavaju da održe korak. Prodaja Teslinih električnih vozila je porasla za 30 procentnih poena u odnosu na Volkswagenovu prodaju u tri meseca zaključno s junom, čime je američka kompanija povećala svoju prednost.

Dok su Nemci zaglibili u teškim pregovorima sa sindikatima o modifikacijama svojih proizvodnih pogona iz doba automobila s unutrašnjim sagorevanjem, Tesla planira da proširi svoju fabriku u Nemačkoj te se priprema za izgradnju novog postrojenja u Meksiku.

"Tesla je još uvek daleko ispred nemačkih proizvođača na svim velikim tržištima. Oni su pod pritiskom da povećaju količine kako bi dostigli nivo potreban da električna vozila budu profitabilna", rekao je analitičar Matthias Schmidt.

Vrednost deonica Tesle je udvostručena ove godine.

Nemački proizvođači automobila su u prošlosti napredovali jer su usavršili proizvodnju vozila na benzin i dizel, a imali su i stotine visokokvalitetnih lokalnih proizvođača delova koji su im isporučivali menjače, dizne i radilice. Međutim, sada kada baterija preuzima stvar, nemački "Vorsprung durch Technik" je ispario.

U najvećoj evropskoj ekonomiji inflatorni pritisci, nedostatak kvalifikovanih radnika i visoke cene energije doprinose strukturnim izazovima koje predstavlja prelazak na proizvodnju električnih automobila. Očekivanja nemačkih proizvođača automobila su najgora još od finansijske krize 2008. godine.

Nemcima najviše preti slabljenje njihove pozicije u Kini. VW, BMW i Mercedes su decenijama dominirali u Kini, najvećem svetskom tržištu automobila, ali nedavno su zaostali za kineskim brendovima koji proizvode pristupačna električna vozila s tehnologijom i softverom prilagođenim ukusima lokalnih kupaca. Mercedes je snizio cene svoje električne limuzine EQS krajem prošle godine nakon razočaravajućih rezultata prodaje.

VW je posebno pod pritiskom jer je BYD nadmašio ovu kompaniju u Kini tokom prvog kvartala, a prodaja električnih vozila nemačkoj brenda je pala u prvoj polovini godine u Kini, dok je tržište poraslo za 20 posto.

Očekuje se da će električna vozila činiti 90 posto kineskog tržišta do 2030. godine, tako da Nemci moraju hitno da ubrzaju i osiguraju konkurentniju ponudu.

Ipak, nije sve izgubljeno. Prvi čovek Tesle, Elon Musk, ostavio je priliku za one koji žele da uhvate priključak. Kompanija Tesla je svoj poslednji novi putnički automobil, Model Y, plasirala na tržište 2020. godine, a Model 3 nije redizajnirala iako je počeo da se proizvodi pre šest godina. Ipak, na osveženoj verziji se trenutno radi.

BYD se drži dalje od američkog tržišta zbog trgovinskih barijera, a nekoliko manjih kineskih EV startapova možda neće preživeti rat cena u industriji.

Nemačke kompanije i dalje stvaraju zdrav profit prodajom automobila sa SUS motorima, uključujući Kinu. Mercedes i BMW i dalje u premium segmentu udvostručuju prodaju električnih vozila iz godine u godinu. Planovi Nemaca su da sredinom decenije uvedu platforme fokusirane na električne automobile kako bi smanjili troškove proizvodnje takvih vozila i opremili ih novom tehnologijom.

VW priprema kompaktni električnih automobil koji će koštati manje od 25.000, ali će se na tržištu naći za nekoliko godina. Limuzina ID.7 s ekranom proširene stvarnosti u salone stiže ove godine. Mercedes sledeće godine predstavlja električnu verziju kompaktne limuzine CLA u SAD-u da bi se takmičila s Teslinim Modelom 3. Takođe, kompanija će elektrifikovati i legendarnu G-Klasu.

BMW se nada da će njegova Neue Klasse platforma, koja stiže oko 2025. godine, unaprediti prodaju. Cilj proizvođača je da smanji cene baterije za polovinu te da poveća domet i brzinu punjenja za 30 posto u odnosu na aktuelne modele.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla



čitanja : 416



Komentari