
Mazda sa svojim benzinskim i dizelskim motorima ima sasvim drugačiji pristup od konkurencije, a isto je pokušala i sa svojim prvim električnim automobilom, ali prilično neuspešno. Mazda MX-30 je jedini električni auto u ponudi ovog japanskog proizvođača, ali uskoro bi i on mogao da nestane s tržišta zbog male potražnje, piše Jalopnik.
Mazda s MX-30 nije "jurila" za što većim dometom već su u MX-30 ugradili vrlo malu bateriju od 35,5 kWh što je rezultiralo WLTP dometom od samo 200 km. On u gradskoj vožnji može da se popne na 265 km, ali uz hladnije vreme i "težu nogu na gasu" pada i do samo stotinjak kilometara što je mnogim kupcima jednostavno premalo, navodi Jutarnji.hr.

Mazda je objavila da planira da ukine prodaju MX-30 nakon 2023. godine u SAD-u, a šuška se da bi isto moglo vrlo skoro da se dogodi i u ostatku sveta zbog vrlo male potražnje. Prodaja u SAD-u je pala na samo nekoliko desetina primeraka mesečno.
Mnogo bolje nije ni u Japanu, dok se za sada samo Evropa donekle drži. Prodaju bi trebalo da spase plug-in hibridna verzija MX-30 R-EV s jedinstvenim rotacionim benzinskim motorom zahvaljujući kojem električni domet postaje manje važan. Ova verzija vrlo skoro dolazi na tržište. Sigurno je da će Mazda ovu verziju zadržati na tržištu čak i ako potpuno ukine električni MX-30.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mazda