
Hyundai je obeležio početak proizvodnje potpuno nove Kone Electric u svojoj češkoj fabrici, Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC).
Tokom prve godine HMMC namerava da proizvede više od 20.000 primeraka Kone Electric. S ovim razvojem, Hyundai nastavlja da radi prema svojoj obavezi prodaje samo vozila s nultom emisijom u Evropi do 2035. godine.
Korejski proizvođač nastavlja da pokazuje svoju predanost svojim kupcima širom Evrope. Godine 2020. prva generacija Kone Electric je postala Hyundaijevo prvo električno vozilo koje se proizvodilo u Evropi. Strateška odluka da se snabdevanje iz fabrike Ulsan u Južnoj Koreji dopuni proizvodnjom u HMMC-u je drastično smanjila vreme isporuke za kupce u Evropi. Druga generacija Kone Electric nastavlja s ovom strategijom kako bi bolje služila evropskom tržištu – proizvedeno u Evropi, za Evropu.
Osim toga, stručnjaci iz HMMC-a su imali značajan uticaj na razvoj novog modela za Evropu, počev od pripreme početnih skica. Ovaj novi razvojni proces im je omogućio ne samo oblikovanje karaktera i parametara potpuno nove Kone Electric, već i razmatranje specifičnosti postrojenja u ranijoj fazi.
Kako piše Tportal.hr, HMMC očekuje da će Kona Electric predstavljati 15 posto ukupne proizvodnje fabrike do kraja 2023., delom zahvaljujući činjenici da će se električno vozilo iz HMMC-a isporučivati u dodatnih 20 zemalja na sadašnja 22 isključivo evropska tržišta. Do kraja ove godine trebalo bi da bude proizvedeno 21.000 automobila nove generacije modela Kona Electric, a iduće godine će biti proizvedeno još 50.000.
Zanimljivo, Kona Electric će se sada proizvoditi u HMMC-u u verziji s volanom na desnoj strani za UK, Irsku i Kipar. Nova odredišta za električni model će takođe uključivati Tursku i Izrael, kao i ostrva Reunion i Guadalupe.
Fabrika sa sedištem u Češkoj će nastaviti da proizvodi dve verzije Kone Electric s različitim kapacitetima baterija, pri čemu obe nude veće performanse i domet od svojih prethodnika. Baterija Kone Electric od 65,4 kWh opremljena je električnim motorom od 160 kW (218 KS) i nudi domet koji je vodeći u klasi od 514 km (WLTP). Osnovna verzija imaće bateriju od 48,4 kWh i električni motor od 114,6 kW (156 KS), što će omogućiti domet od 377 km (WLTP).
Baterijske ćelije Kone Electric se proizvode u fabrici LG Energy Solution u Wroclawu, Poljska. Baterije se zatim sastavljaju u svom konačnom obliku u istom pogonu HMMC-a koji je proizvodio ručne menjače do kraja 2021. godine.
Za kraj, treba reći da će nova generacija Kone biti dostupna u nekoliko pogonskih varijanti, uključujući potpuno električni (EV), hibridni električni (HEV) te motor s unutrašnjim sagorevanjem (ICE), a za svaku varijantu dostupna je i N Line verzija.
Izvor: Tportal.hr / Hyundai
Foto: Hyundai