
Kupovina električnih automobila mnogima nije na pameti. Uz brojne argumente pomenuće i sporost punjenja. Da li je to baš tako? Nemački autoklub ADAC je testirao brzinu punjenja električnih automobila.
Što je veća snaga punjenja električnog automobila, odnosno punionice, to se brže električni automobil puni električnom energijom. Dok se neki električni automobili pune samo s 50 kW, primera radi, Audi e-tron GT generiše do 270 kW snage punjenja. Međutim, to ne zavisi samo o maksimalnoj snazi punjenja, već i o krivi punjenja. Slično kao i domet, odlučujući faktor kod punjenja baterije je temperatura. Ako je baterija prehladna ili postane previše vruća, sistem upravljanja u bateriji smanjuje snagu punjenja, navodi Revija HAK.
Na primje, Tesla Model 3 je napunio struju za 332 kilometra u 30 minuta s prosečnom brzinom punjenja od 106 kW, dok je Porsche Taycan – koji je punio dvostruko većom snagom – u istom periodu napunio samo 20 kilometara više od Tesle. Razlog je pad brzine punjenje. Na vrhu je Hyundai Ioniq 6 2WD (77,4 kWh) – napunio je dovoljno električne energije za 492 kilometra uz prosečnu snagu punjenja od 190 kW u 30 minuta. Volkswagen ID.3 (77 kWh), na primer, za 30 minuta napuni dovoljno struje za 292 kilometra, Tesla Model Y MR za 295 km, Peugeot e-208 za 200 km, MG 5 Maximum Range za 201 km, BMW i4 eDrive 40 80,7 kWh za 357 km, Renault Mégane E-TECH EV60 za 224 km…
Evo pet najboljih modela:
Model |
Max. brzina punjenje /prosečna brzina/km u 30 min |
1. Hyundai Ioniq 6 2WD (77.4 kWh) |
236 kW/190 kW/492 km |
2. Mercedes EQS 450+ |
208 kW/166 kW/423 km |
3. Hyundai Ioniq 5 2WD (77 kWh) |
223 kW/194 kW/ 408 km |
4. Mercedes EQE 350+ |
172 kW/145 kW/400 km |
5. Mercedes EQS 580 |
206 kW/168 kW/395 km |
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Hyundai