
Mikrotalasnoj su, na primer, trebale dve decenije od skromne prodaje da dostigne samo desetinu domaćinstava u SAD-u, ali onda su došle osamdesete i one su postale opšteprihvaćene u domaćinstvima. Sada se isto, navodno, dešava s električnim vozilima, prema analizi Bloomberg Greena.
Kada je ova analiza prvi put završena pre godinu dana, 19 zemalja je dostiglo prekretnicu za električna vozila – 5 posto prodaje novih automobila na tržištu.
Ovaj prag signalizira početak masovnog usvajanja, kada se tehnološke preferencije brzo menjaju. Sada se nizu država s udelom prodaje od pet (i više) posto pridružilo još pet država: Kanada, Australija, Španija, Tajland i Mađarska. Ranije su u krugu tih država SAD, Kinu i većina zapadne Evrope. Analitičari procenjuju da bi prodaja mogla da poraste s 5 posto na 25 posto novih automobila za samo četiri godine, prenosi Revija HAK.
Danas u SAD-u prodaja električnih vozila brzo raste, za 42 posto u drugom tromesečju u poređenju s istim periodom od pre godinu dana. Prekretnica bi mogla da bude na horizontu za Indiju, treće najveće tržište automobila nakon Kine i SAD-a. Električna vozila su činila 3 posto prodaje novih automobila u zemlji u prošlom kvartalu, ali važan je podatak o velikom rastu prodaje električnih automobila – u poslednjih šest meseci se udvostručila. U Norveškoj, svetskom pioniru električnih vozila, čini se da rast usporava nakon što je dostigao 80 posto novih vozila.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Kia / Ionity