home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Nissan Leaf

Poslednjih nekoliko godina govori se o skupim popravkama električnih automobila nakon saobraćajnih nesreća pa čak i relativno brzom otpisu, odnosno proglašenju totalne štete. Novo istraživanje iz SAD-a sada ruši ove teze.

Američki časopis Road&Track je objavio podatke Highway Loss Data Institutea (HLDI), nezavisne američke neprofitne organizacije, koje dokazuje da su električni ili elektrifikovani automobili tek minimalno skuplji za popravku od onih s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Razlika je samo dva posto, prenosi Revija HAK.

Prema HLDI-ju, povećani troškovi popravaki su globalni problem koji nema nikakve veze s električnim automobilima. Troškovi sanacije štete su za tri godine porasli za 30 posto. Uglavnom je to zbog povećane složenosti automobila, uključujući i automobile s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Više senzora i elektronike neizbežno znači veće troškove. Takođe, čini se da je broj totalnih šteta kod električnih automobila mnogo manji nego što se pre nagađalo. Prema podacima HLDI-ja, kod 6,1 posto električnih automobila nakon nesreća proglašena je totalna šteta, u poređenju s 18,4 posto modela motora s unutrašnjim sagorevanjem koji su učestvovali u sličnim nesrećama.

Ove brojke protivreče nedavnim istragama osiguravača i novinske agencije Reuters, koja je objavila da se kod električnih automobila češće proglašava totalna šteta, kada se sumnja na oštećenje baterije.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Nissan



čitanja : 518



Komentari