home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Seat Leon

Kad jednom svane, drugom smrkne, uzrečica je koja se u autoindustriji može često koristiti. U najnovijem slučaju ona u potpunosti otkriva kako tržišna kretanja diktiraju sudbinu kompanija s višedecenijskom istorijom. Najnoviji primer je Seat, španski proizvođač koji će se u skladu s ranijim najavama povući iz sveta automobila.

Doduše, ne radi se o potpunom gašenju, već činjenici da Seat više neće proizvoditi automobile (aktuelni modeli će se proizvoditi do kraja njihovog životnog ciklusa). Ostaće prisutan u svetu lične mobilnosti. Možda najbolji opis budućnosti je dao sam predsednik Volkswagena Thomas Schäfer. Kratko je objasnio kakva je budućnost Seata: "Budućnost Seata je Cupra“. Što znači da će ga u potpunosti zameniti Cupra.

I to je zaista tako, piše Index.hr. Nekadašnji sinonim za sportske verzije Seatovih modela nije mogao da zaustavi znakove zamora u Seatu tokom prošle decenije, pa je odlučeno da se odvoji kao zasebna marka. To se i dogodilo 2018. godine, a onda i uspeh koji je iznenadio i sam Volkswagen. Cupra je trenutno najbrže rastuća evropska marka. Seatova uloga sportske marke je postala suvišna, a nasleđe je vrlo uspešno preuzela upravo Cupra kao predstavnik sportskih premium vozila u koncernu.

Cupra Leon

Schäfer je potvrdio da Seatovo ime neće iščeznuti, već su samo „za njega predvideli novu ulogu“. Linija skutera Mo je prvi signal onoga što nas očekuje iz Seata, zajedno s nekim novim proizvodima. Mnogi pretpostavljaju da će upravo Seat ponuditi konkurenta Stellantisovom električnom četvorociklu koji se prodaje pod markama Citroena, Fiata i Opela.

Ono važno je da autoindustrija ostaje prisutna u Španiji. Osim što će upravo iz Martorela dolaziti novi ID.2, Volkswagen je potvrdio da će uložiti 10 milijardi evra u gigafabriku baterija koja će se izgraditi u Valensiji.

Izvor: Index.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Seat / Cupra



čitanja : 20368



Komentari