
Kad jednom svane, drugom smrkne, uzrečica je koja se u autoindustriji može često koristiti. U najnovijem slučaju ona u potpunosti otkriva kako tržišna kretanja diktiraju sudbinu kompanija s višedecenijskom istorijom. Najnoviji primer je Seat, španski proizvođač koji će se u skladu s ranijim najavama povući iz sveta automobila.
Doduše, ne radi se o potpunom gašenju, već činjenici da Seat više neće proizvoditi automobile (aktuelni modeli će se proizvoditi do kraja njihovog životnog ciklusa). Ostaće prisutan u svetu lične mobilnosti. Možda najbolji opis budućnosti je dao sam predsednik Volkswagena Thomas Schäfer. Kratko je objasnio kakva je budućnost Seata: "Budućnost Seata je Cupra“. Što znači da će ga u potpunosti zameniti Cupra.
I to je zaista tako, piše Index.hr. Nekadašnji sinonim za sportske verzije Seatovih modela nije mogao da zaustavi znakove zamora u Seatu tokom prošle decenije, pa je odlučeno da se odvoji kao zasebna marka. To se i dogodilo 2018. godine, a onda i uspeh koji je iznenadio i sam Volkswagen. Cupra je trenutno najbrže rastuća evropska marka. Seatova uloga sportske marke je postala suvišna, a nasleđe je vrlo uspešno preuzela upravo Cupra kao predstavnik sportskih premium vozila u koncernu.

Schäfer je potvrdio da Seatovo ime neće iščeznuti, već su samo „za njega predvideli novu ulogu“. Linija skutera Mo je prvi signal onoga što nas očekuje iz Seata, zajedno s nekim novim proizvodima. Mnogi pretpostavljaju da će upravo Seat ponuditi konkurenta Stellantisovom električnom četvorociklu koji se prodaje pod markama Citroena, Fiata i Opela.
Ono važno je da autoindustrija ostaje prisutna u Španiji. Osim što će upravo iz Martorela dolaziti novi ID.2, Volkswagen je potvrdio da će uložiti 10 milijardi evra u gigafabriku baterija koja će se izgraditi u Valensiji.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Seat / Cupra