home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW iX1

Krajem prošle godine poslanici Evropskog parlamenta su odobrili predlog kojim bi se od 2035. godine zaustavila prodaja novih automobila na benzin i dizel.

Prema tom predlogu, proizvođači koji prodaju putnička vozila u Evropi moraće da smanje emisije štetnih gasova svojih novih automobila za 55 posto pre 2030. (u poređenju s nivoima iz 2021.), dok će potpuna zabrana motora s unutrašnjim sagorevanjem biti na snazi ​​od 2035. godine.

Šef BMW -a Oliver Zipse je oštro osudio rok do 2035. godine, nazvavši odluku o postepenom ukidanju benzinskih i dizelskih automobila lošom, a u isto vreme dovodi u pitanje sposobnost evropske infrastrukture za punjenje električnih automobila, navodi Jutarnji.hr.

‘Mislim da je politički zahtev za postepenim ukidanjem motora s unutrašnjim sagorevanjem nemaran. Isto tako, pitam se gde da ljudi pune svoje električne automobile? U Evropi do 2035. godine neće biti sveobuhvatne infrastrukture za električne automobile.

Ili mislite da će za 12 godina postojati stanice za punjenje u svakom selu u regijama poput južne Italije?

‘Ako mobilnost više nije dostupna, na kraju to može postati čak i društveni problem‘ - rekao je šef BMW-a Zipse.

Izvršni direktor Mercedes-Benza Ola Kaellenius je takođe rekao da Evropa neće biti spremna isključivo za električne automobile u prodajnim salonima do 2030., iako je nemačka marka još uvek na putu da ispuni svoje planove o izbacivanju benzinskih i dizelskih automobila na određenim tržištima do kraja ove decenije.

Mercedes EQA

‘Očigledno je da do 2030. godine u evropskim prodajnim salonima neće biti samo električni automobili. Ali, mi ćemo biti spremni, naravno imaćemo i taktičku fleksibilnost - rekao je Kaellenius, referirajući se na planove Mercedesa za proizvodnju određenih električnih te benzinskih i dizelskih modela na istim proizvodnim linijama.

Što se tiče Volkswagena, marka iz Wolfsburga tvrdi da je spremna da prestane da  proizvodi automobile na benzin i dizel pre evropske zabrane 2035. godine.

VW ID.7

Izvršni direktor Volkswagena Oliver Blume je rekao da će njegova kompanija težiti smanjenju troškova svojih električnih automobila sklapanjem partnerstva s kineskim dobavljačima - piše Drive.

‘Spremni smo za zabranu benzinaca i dizelaša u Evropi do 2035.‘

‘Mislim da imamo velike šanse. Znamo kako proizvoditi automobile vrhunskog kvaliteta. Jedino ćemo morati da se potrudimo da bi smanjili troškove proizvodnje, a tako i konačne cene automobila - rekao je Blume.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW / Mercedes / Volkswagen



čitanja : 1756



Komentari