
Krajem prošle godine poslanici Evropskog parlamenta su odobrili predlog kojim bi se od 2035. godine zaustavila prodaja novih automobila na benzin i dizel.
Prema tom predlogu, proizvođači koji prodaju putnička vozila u Evropi moraće da smanje emisije štetnih gasova svojih novih automobila za 55 posto pre 2030. (u poređenju s nivoima iz 2021.), dok će potpuna zabrana motora s unutrašnjim sagorevanjem biti na snazi od 2035. godine.
Šef BMW -a Oliver Zipse je oštro osudio rok do 2035. godine, nazvavši odluku o postepenom ukidanju benzinskih i dizelskih automobila lošom, a u isto vreme dovodi u pitanje sposobnost evropske infrastrukture za punjenje električnih automobila, navodi Jutarnji.hr.
‘Mislim da je politički zahtev za postepenim ukidanjem motora s unutrašnjim sagorevanjem nemaran. Isto tako, pitam se gde da ljudi pune svoje električne automobile? U Evropi do 2035. godine neće biti sveobuhvatne infrastrukture za električne automobile.
Ili mislite da će za 12 godina postojati stanice za punjenje u svakom selu u regijama poput južne Italije?
‘Ako mobilnost više nije dostupna, na kraju to može postati čak i društveni problem‘ - rekao je šef BMW-a Zipse.
Izvršni direktor Mercedes-Benza Ola Kaellenius je takođe rekao da Evropa neće biti spremna isključivo za električne automobile u prodajnim salonima do 2030., iako je nemačka marka još uvek na putu da ispuni svoje planove o izbacivanju benzinskih i dizelskih automobila na određenim tržištima do kraja ove decenije.

‘Očigledno je da do 2030. godine u evropskim prodajnim salonima neće biti samo električni automobili. Ali, mi ćemo biti spremni, naravno imaćemo i taktičku fleksibilnost - rekao je Kaellenius, referirajući se na planove Mercedesa za proizvodnju određenih električnih te benzinskih i dizelskih modela na istim proizvodnim linijama.
Što se tiče Volkswagena, marka iz Wolfsburga tvrdi da je spremna da prestane da proizvodi automobile na benzin i dizel pre evropske zabrane 2035. godine.

Izvršni direktor Volkswagena Oliver Blume je rekao da će njegova kompanija težiti smanjenju troškova svojih električnih automobila sklapanjem partnerstva s kineskim dobavljačima - piše Drive.
‘Spremni smo za zabranu benzinaca i dizelaša u Evropi do 2035.‘
‘Mislim da imamo velike šanse. Znamo kako proizvoditi automobile vrhunskog kvaliteta. Jedino ćemo morati da se potrudimo da bi smanjili troškove proizvodnje, a tako i konačne cene automobila - rekao je Blume.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW / Mercedes / Volkswagen