
U Volkswagenu žele da skrate vreme razvoja novih automobila sa 54 meseca na 36 meseci kako bi održali korak sa bržim tempom razvoja kineskih rivala.
Govoreći na sajmu automobila u Minhenu, tehnički šef Volkswagena Kai Grunic je rekao da je Volkswagen ID.2 jedan od tri pilot modela na kraćem razvojnom ciklusu od 36 meseci.
Prve skice dizajna tog automobila su urađene u decembru prošle godine i Volkswagen želi serijsku verziju do kraja 2025. godine.
„Vidite kod kineskih konkurenata da je to izvodljivo“, rekao je Grunic o kraćim vremenima razvoja. "Imamo konkretne ideje o tome kako to da uradimo."
Grunic je rekao da će kraće vreme razvoja zahtevati od Volkswagena da napravi nove alate i načine validacije razvojnog rada. Dodao je da se razvojni ciklus može skratiti uklanjanjem različitih validacija simulacionog rada, smanjenjem broja testnih ciklusa i smanjenjem testiranja po hladnom vremenu sa dve ili tri zime na jednu.
Kraći razvojni ciklusi donose „rizik“, rekao je Grunic. „Rizik je da ne znate gde ćete završiti kada započnete proces razvoja. U Nemačkoj imamo jasne linije o tome šta želimo, posebno u Volkswagenu, i ne želimo da ulazimo u razvojni proces sa bilo kakvim rizicima.
„Ali u svakom biznisu postoje rizici. Konkurenti u Kini počinju razvoj i agilni su. Ako nešto iskrsne, oni nađu rešenje. To je ono što moramo da radimo u Nemačkoj. To je drugačiji pristup. Ali moguće je, zaista moguće."
Grunic je istakao BYD kao kineskog konkurenta kojeg najviše poštuje u proizvodnji kvalitetnih automobila u kraćim vremenskim okvirima. „Oni imaju pravu platformsku strategiju, niske troškove, zaista dobru bateriju i širom sveta prave neke dobre lokacije.
Volkswagen će takođe bliže sarađivati sa dobavljačima kako bi integrisao njihovu tehnologiju i ideje u svoje modele umesto da „žele da sve razvijamo sami“. Grunic je rekao: „Sada razvijamo interfejse sa idejama naših dobavljača.“
Grunic je takođe priznao da postoje dodatni rizici u vezi sa osiguravanjem da je kvalitet automobila dosledan i na standardu koji očekuju kupci Volkswagena, posebno nakon određenih problema sa Volkswagen Golfom 8 i Volkswagenom ID.3, koji su napravljeni korišćenjem dužeg vremena razvoja 54 meseca.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs