home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Taxi London

Velika Britaniji razmišlja o odlaganju sprovođenja zabrane prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila. Naime, prva granica je bila 2030. godina, a sada se razmišlja o 2035. godini, javlja BBC.

Prvobitno najavljena, 2030. godina predstavljena je javnosti u novembru 2020. godine, kada je premijer bio Boris Džonson, podseća Revija HAK.

Podsetimo, rok Evropske unije za napuštanje dizelaša i benzinaca je 2035. godina, a ranije ove godine je omogućeno da se prodaju vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem koja će koristiti sintetička goriva. Očekuje se da će se aktuelni britanski premijer Riši Sunak obratiti naciji u danima koji slede te da će najaviti i navedenu promenu. Nulta emisiju CO2 i drugih štetnih gasova do 2050. ne bi trebalo da bude pod znakom pitanja, samo će, čini se, rokovi biti produženi.

Portparol vlade je naglasio da će novi pristup dati prednost pragmatizmu kako bi se obezbedilo da troškovi ne opterećuju britanske porodice. Vlada će ostati odlučna u postizanju nulte neto emisije.

Izvor: Revijahak.hr / BBC

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes

DOPUNJENO: Velika Britanija do 2035. odlaže zabranu prodaje klasičnih automobila

Velika Britanija će odložiti zabranu prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila te dostavnih vozila od prvobitno najavljene 2030., na 2035. godinu, objavio je premijer Sunak.

Sunak je istakao da će građani moći da kupuju benzinske i dizelske automobile i dostavna vozila do 2035., a nakon toga će i dalje moći da se kupuju i prodaju polovni automobili s klasičnim motorima.

Kako navodi Autonet.hr, premijer je rekao da očekuje da će velika većina vozila prodatih na Ostrvu biti električna do 2030. zbog smanjenja cena, čak i bez bez intervencije vlade. Takođe, Sunak je naglasio da bi potrošači trebalo da budu ti koji odlučuju, a ne vlada koja ih prisiljava da to učine.

Odlaganje će Britaniju uskladiti s planom Evropske unije da novi automobili prodati nakon 2035. moraju da imaju nultu emisiju, nakon čega se zabranjuje prodaja novih benzinskih i dizelskih modela.

Proizvođači automobila, koji su već doneli ključne investicijske odluke u skladu s ranijim ciljem do 2030., kritikovali su petogodišnje odlaganje. Kia, koja planira da lansira devet električnih modela u Britaniji tokom sledećih nekoliko godina, ističe da odlaganje "menja složene pregovore u lancu snabdevanja i planiranje proizvoda, te zbunjuje potrošače i industriju".

Ostali proizvođači su pozvali na jasno definisanje ciljeva i rokova, da bi mogli da planiraju svoje aktivnosti te pozvali na obavezujuće ciljeve na području infrastrukture.

Toyota je pozdravila ovaj potez jer "pomaže industriji i potrošačima da se prilagode i prepoznaju da sve dostupne tehnologije s niskim emisijama mogu da imaju ulogu u tranziciji vozila".

Analitičari ističu da će ova odluka odvratiti kupce automobila od razmišljanja o prelasku na električna vozila te poremetiti planove operatera električnih punionica.

Iako je Britanija napustila EU pre tri godine, Sunak je zaokret u politici predstavio kao usklađivanje Britanije sa sličnom zabranom u EU od 2035., iako brojni stručnjaci ističu da tržišta u ovom području nisu uporediva.

Motivacija za ovakvu odluku pre svega je politička, budući su sledeće godine izbori, a Sunak se nada da će smanjivanjem nekih zelenih politika pridobiti birače koji se bore s visokom inflacijom i usporenim privrednim rastom.

Takođe, Sunak je rekao da je njegova vlada ostala predana cilju postizanja neto nulte emisije do 2050., ali da si Britanija može priuštiti usporavanje napretka jer je "ispred svih ostalih zemalja u svetu".

Izvor: Autonet.hr



čitanja : 465



Komentari