home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Peugeot E-308

Nova studija koju su sastavili Rocky Mountain Institute (RMI), Systems Change Lab i projekat EEIST tvrdi da bi električna vozila mogla da čine više od dve trećine ukupne prodaje novih automobila do 2030., što je značajno veći udeo od mnogih drugih nedavnih analiza.

Istraživanje sledi putanju S-krive viđenu na tržištima EV-a kao što su Severna Evropa i Kina i primenjuje ga u celom svetu, pokazujući da će prodaja EV-a porasti najmanje šest puta do 2030.

Ako je to slučaj, tada će činiti 62% do 86% svih prodaja novih vozila do 2030. Takođe se predviđa da će ukupna flota automobila s unutrašnjim sagorevanjem dostići vrhunac i biti u slobodnom padu do 2030., prenosi Jutarnji.hr.

Model S-krive uzima istorijske podatke i krajnju tačku, koristeći prošlost za procenu sredine i stope rasta u budućnosti. Istraživanje RMI-ja dodaje da ekonomija počinje da nadmašuje političke podsticaje kao ključni pokretač prodaje električnih vozila.

Tvrdi se da bi troškovi baterija mogli da se prepolove u ovoj deceniji sa 141 evra po kilovatsatu na između 56 i 85 evra. Ovi padajući troškovi bi mogli da električna vozila učine jeftinijim na "svakom tržištu na svetu". Predviđa se da će Kina nastaviti da vodi u prodaji električnih vozila s prodajom koja će do 2030. činiti 90% ukupnog tržišta novih automobila.

Trenutak kada nova električna vozila dostignu cenovni paritet s novim vozilima s unutrašnjim sagorevanjem će se verovatno pokazati ključnim. Istraživanje sugeriše da bi se ova "vrhunska tačka" pariteta cena mogla dogoditi u Evropi sledeće godine, 2025. u Kini, 2026. u SAD-u i 2027. u Indiji za automobile srednje veličine i ranije za mala vozila.

Povećana potražnja za električnim vozilima mogla bi dovesti do pada potražnje za naftom za automobile za najmanje 1 milion barela dnevno svake godine nakon 2030. Istraživanje takođe primećuje da je prodaja SUS automobila dostigla vrhunac 2017.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Peugeot



čitanja : 418



Komentari