home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW Polo

Odbor koji predstavlja zemlje članice Evropske Unije je raspravljao o drugom nacrtu teksta o Euro 7 standardima, koje je predstavilo špansko predsedavanje EU. Čini se da su zemlje članice usuglasile predlog po kojem će Euro 7 norma biti tek nešto rigoroznija od Eura 6. Očigledno je lobiranje autoindustrije donelo rezultate.

Euro 7 emisijska norma je trebalo da radikalno ograniči izduv štetnih gasova. Međutim, predstavnici autoindustrije odmah su ustali protiv ove odluke uz dva ključna argumenta – zbog ugradnje novih katalizatotora i sistema kontrole emisija na benzince i dizelaše, cene automobila bi izuzetno porasle (do čak četiri, pet hiljada evra za male automobile poput Volkswagen Pola), a ulaganje u nove tehnologije smanjenja emisija oduzelo bi značajna sredstva proizvođačima automobila namenjena za ulaganja u električni tranziciju, odnosno električne automobile. Sa svojim argumentima lobisti autoindustrije očigledno su uspeli da uvere evropske političare, koji su značajno ublažili Euro 7 normu, navodi Revija HAK.

S druge strane, udruženje Transport & Environment, koja promoviše zelenu politku, razočarano je ishodom. Udruženje tvrdi da je zagađenje vazduha u evropskim gradovima užasno i nastavlja da premašuje smernice Svetske zdravstvene organizacije (WHO). U Evropi je oko 400.000 prevremenih smrti godišnje izazvano zagađenjem vazduha.

– Ovaj predlog je katastrofa. Popuštajući pretnjama proizvođača automobila, naši političari osuđuju ljude na narušeno zdravlje. Proizvođačima automobila daju dozvolu da zagađuju – rekla je Anna Krajinska, šefica za emisije iz vozila i kvalitet vazduha u Transport & Environmentu.

Što je novo u najnovijem nacrtu Euro 7 normi:

– Ograničenja emisija za automobile su oslabljena. Nema promena u ograničenjima emisija za automobile i kombije u poređenju s Euro 6, čak ni za dizelaše koji i dalje mogu da ispuštaju više štetnih azotnih oksida od benzinaca

– Ograničenja emisija tokom hladnog pokretanja motora, koja su kritična za smanjenje ograničenja zagađenja u gradovima, takođe su ukinuta

– Amonijak, koji doprinosi smrtonosnom zagađenju PM2,5 česticama, takođe je odbačen kao parametar koji mora da se smanji (kod automobila)

– Ograničenja emisija za kamione su ozbiljno oslabljena – kako bi se smanjilo zagađenje u gradovima. Ograničenja su slabija od onih postavljenih u SAD-u

– Nema poboljšanja u uslovima testiranja na putevima za automobile u poređenju s Euro 6 normom, što znači da će automobili moći da nastave da premašuju ograničenja emisija tokom vožnje u gradovima, u brdovitim regionima te po hladnom i toplom vremenu

– Relaksirane su i mere koje se tiču emisija sitnih čestica iz automobilskih guma, tokom vožnje

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 376



Komentari