home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mazda eFuel

Nemačka je uspela da lobiranjem omogući da se od 2035. godine u Evropskoju Uniji prodaju i novi dizelski i benzinski automobili – ako ih pokreću sintetička goriva. Svi ostali automobili s motorima s unutrašnjim sagorevanjem biće zabranjeni.

Ali Evropska Komisija (EK) je sada predstavila predlog za uključivanje novih vozila s motorima s unutraašnjim sagorevanjem na eGoriva u saobraćaj. Kako navodi Revija HAK, ovim predlogom Komisija omogućava eGoriva, ali ih de fakto onemogućava, barem tako predlog propisa tumači udruženje eFuel Alliance, koja se zalaže za korišćenje eGoriva. Predlog koji je sada na stolu je toliko restriktivan da se ne može implementirati u praksi, tvrdi udruženje. Tako će zabrana motora s unutrašnjim sagorevanjem ostati na snazi i 2035. godine. U čemu je srž predloga? Prilikom proizvodnje eGoriva iz vazduha se uzima CO2, koji se kasnije, sagorevanjem u automobilima, vraća u atmosferu. Dakle, ono što se uzme, to se i vrati pa su emisije CO2 – nula!

Ali EK sada traži i da se u lancu transporta, skladištenja i distribucije goriva koriste sistemi i cisterne s nultom emisijom CO2, a to je iz današnje perspektive utopija.

– Smanjenje emisija od 100% je zato gotovo nemoguće. To se odnosi na sve tehnologije, uključujući i elektromobilnost. Sve dok transport i distribucija nisu takođe obuhvaćeni obnovljivim energijama, nemoguće je postići potpuno smanjenje emisija – kažu u eFuel Alliance, jasno upirući prstom i u elektromobilnost, koja takođe nije očišćena od emisija CO2.

EK je objavila da će novi benzinci i dizelaši, proizvedeni od 2035. godine nadalje, morati da budu opremljeni posebnim sistemima koji će prepoznavati sintetičko gorivo. Ako u njih natočite klasični benzin i dizel neće moći da se pokrenu.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / eFuell Alliance



čitanja : 856



Komentari