home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Opel Corsa e

EU i Velika Britanija moraju hitno nešto da preduzmu kako bi odložile stupanje na snagu novih propisa o trgovini električnim vozilima koji predviđaju carine od 10 posto, upozorilo je udruženje evropske automobilske industrije ACEA.

"Podizanje potrošačkih cena evropskih električnih vozila, upravo u trenutku kada moramo da se borimo za tržišni udeo u uslovima oštre međunarodne konkurencije, nije dobar potez", rekao je predsednik ACEA-e, izvršni direktor Renaulta Luca de Meo.

Udruženje ACEA se oglasilo uoči trgovinskog sastanka zvaničnika EU-a i Ujedinjenog Kraljevstva.

Prema novom trgovinskom sporazumu, električna vozila biće od 2024. oslobođena carina ako je 45 posto njihovih komponenti proizvedeno u Britaniji odnosno u EU. U slučaju baterija i baterijskih sklopova udeo se penje na 50 do 60 posto. Ako ne ispune te kriterijume, Britanija i EU naplaćivaće na uvoz carinu od 10 posto, navodi Jutarnji.hr.

Problem je u tome što ni proizvođači automobila u Britaniji ni oni u EU-u još nisu napravili lance snabdevanja koji bi omogućili ispunjavanje uslova za bescarinski izvoz pa traže da se rok pomakne na 2027.

Stellantis je upozorio da će britanske fabrike automobila staviti ključ u bravu, uz gubitak hiljada radnih mesta, ako Brisel i London u kratkom roku ne pokrenu nove pregovore o trgovinskom režimu. Ford je istakao da će novi propisi usporiti prelaz na električnu energiju - piše Hina.

Prema novim propisima, proizvođači iz EU-a bi platili u Britaniji kroz tri godine 4,3 milijarde evra carina.

Budući da je Britanija odredište gotovo četvrtine izvoza električnih vozila iz EU-a, to bi moglo da znači do 480 hiljada manje proizvedenih automobila na kontinentu.

U udruženju tvrde da će, po procenama njenih članova, samo 10 posto električnih vozila u 2024. ispuniti uslove za bescarinski uvoz, pa će evropske kompanije verovatno izgubiti trku s konkurencijom iz Kine i drugih zemalja.

Evropska komisija okleva s pregovorima, napominje Reuters, podsetivši da je zvaničnik zadužen za praćenje sporazuma Stefan Fuehring u junu izjavio da propisi o poreklu „odgovaraju svrsi" i da EU ne razmišlja o izmenama.

Izvor: Jutarnji.hr / Hina

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Opel



čitanja : 430



Komentari