Mada još nije 100% sigurno da je električni automobil izazvao požar na teretnom brodu Fremantle Highway, rasprava o požarnoj bezbednosti e-automobila se ponovo rasplamsava. Prema statistikama velikih osiguravajućih kompanija, električni automobili ne gore češće od motora s unutrašnjim sagorevanjem. Ali kada gore, teže ih je ugasiti – pogotovo na brodu. To je zato što konvencionalne metode gašenja mogu da obuzdaju električni požar samo u ograničenoj meri, a ne trajno.
Novi proizvod, nazvan RecoverEBag, mogao bi da reši taj problem. To je u stvari velika torba u koju se može spakkovati zapaljeni e-auto. RecoverEBag je posebno dizajniran za brzu reakciju na požar u e-vozilima, jer transport čelične kade do mesta nesreće za efikasno hlađenje unesrećenog vozila često traje predugo ili je potpuno nemoguć.
– Naravno, kad gori na brodovima, vatrogasna brigada najćešće nema pristup – kaže Harald Samoiski iz vatrogasne brigade Bad Homburga, koji je zajedno s kolegama vatrogascima razvio torbu i predstavio je na tržištu, zajedno s firmom iz Vestervalda (Nemačka). Tada je važno brzo stabilizovati stanje, a to znači ohladiti vozilo, navodi Revija HAK.
RecoverEBag, kaže vatrogasac, trenutno je jedini način da se uhvatite u koštac s gorućim e-automobilom na brodovima. Sistem je koncipiran tako da uvežbana ekipa torbu vrednu 2000 evra ima spremnu za korišćenje za tri do četiri minuta. Zavisno od veličine vozila, vreća se napuni s oko 1500 litara vode (na moru to može da bude i slana voda). Pre nego što se vozilo stavi u torbu, ono se ohladi na najviše 70 stepeni kako biste uopšte mogli da mu priđete. Zatim se postavlja torba koja sprečava sekundarne požare…
– Tada možemo da podignemo vozilo dizalicom ispod B-stuba i podvučemo torbu ispod. Nakon toga se podiže druga strana vozila i torba se povlači prema gore. Važno je znati da požari električnih automobila nisu eksplozivni, važno je trajno hladiti bateriju da se ne bi ponovo zapalila – objašnjava Samoiski.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: HR/YouTube