
Volkswagenov šef proizvodnje Kristijan Volmer navodi da je cilj revidiranog strateškog plana da se smanji složenost proizvodnje, spajanjem modela baziranih na istoj platformi, kao i smanjenjem troškova.
U vezi Trinity EV projekta, Volkswagen je otkazao planove za namensku novu fabriku u blizini Volfsburga, za šta bi bila potrebna investicija od 2 milijarde evra. Umesto toga, VW je odlučio je unapredi svoju postojeću fabriku u Cvikauu kako bi se prilagodio proizvodnji svog vodećeg modela baziranog na SSP platformi. Trenutno se u Cvikauu proizvode VW ID.3, ID.4 i ID.5, bazirani na MEB platformi, kao i Cupra Born i Audi Q4/Q4 Sportback e-tron.
Volkswagen navodi i da će proizvodnja novih EV modela baziranih na SSP-u biti „integrisana u postojeće i modernizovane strukture“ njegove glavne fabrike u Volfsburgu kada stignu „krajem decenije“. Ovo se odnosi na potpuno električni VW Golf 9.
Nemačka fabrika je najavila i novi EV model koji će se proizvoditi u Volfsburgu zajedno sa ID.3. Iako VW nije objavio detalje, to bi mogao da bude električni Tiguan.
U istoj fabrici će se 2025. proizvoditi naslednik Tiguana Allspace, koji bi mogao da bude baziran na Tayronu sledeće generacije.
Kompanija je takođe potvrdila „potpuno električni SUV za A-segment“ koji će ući u proizvodnju 2026. godine, nagoveštavajući glasine o VW ID.1. Novi početni model VW-ove EV linije biće pozicioniran ispod već najavljenog ID.2, kao zamena za stari e-Up! sa ciljanom početnom cenom ispod 20.000 evra.

Ostatak fabrika u Nemačkoj i na drugim lokacijama nastaviće sa postojećim planovima. Ovo uključuje fabriku u Osnabriku u Donjoj Saksoniji, u kojoj se proizvode VW Arteon i T-Roc Cabrio, uz nastavak partnerstva sa Porscheom.
Tomas Šefer, generalni direktor VW-a, ističe da se automobilska industrija suočava sa „složenim izazovima jer prolazi kroz transformaciju koja se sprovodi u teškim uslovima poslovanja“, dodajući da će „novoodobreni plan raspodele vozila dati značajan doprinos snažnom, konkurentnom VW brendu."
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs