
Vernost pojedinim markama automobila je sve manja, ali neke još uvek uspevaju da imaju verne poklonike.
Sve je više korisnika koji se okreću nekim novim markama automobila. Dovoljno je setiti se Tesle, relativno mlade marke koja je u međuvremenu izrasla u respektabilnog proizvođača, ali i prikupila jednu od najvernijih poklonika. Tu su i kineski proizvođači koji sve uspešnije plasiraju svoje proizvode u Evropi i Americi, navodi Index.hr.
J.D. Power tu vidi dva razloga zašto lojalnost pojedinim markama pada. "Kako se dostupnost vozila povećavala, a potrošačima na tržište dolazi sve više izbora, lojalnost među robnim markama u celini je ove godine opala", rekao je Tyson Jominy, potpredsednik za podatke i analitiku u J.D. Poweru. "Osim toga, vlasnici su bili vezani za svoja vozila duže nego što je uobičajeno zbog prekida u lancu snabdevanja te je kao rezultat toga bila veća verovatnoća da će imati problema sa svojim vozilima."
Ovogodišnje istraživanje je tako pokazalo da Porsche ima najlojalnije poklonike među premium konkurencijom. Čak 56.8 posto vlasnika kupiće opet Porsche. Na drugom mestu je Mercedes s učešćem od 50.8 posto. Kod premium SUV-ova tu je broj 1 Volvo, a prati ga u stopu BMW.
Međutim, marka s najvernijom klijentelom je Ford s učešćem od čak 64.6 posto lojalnih vlasnika. Očekivano s obzirom na to da glavninu prodaje čini slavna F serija. U domenu SUV-ova Subaru ima najlojalnije poklonike (61.1%), dok u domenu putmičkih automobila sa 60 posto vernih poklonika status najboljeg ima Toyota.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche