
Da bi posedovao automobil u Singapuru, potencijalni kupac mora da licitira za sertifikat koji sada košta 106.000 dolara, što je, recimo, ekvivalentno ceni četiri automobila Toyota Camri u SAD, pošto je oporavak posle pandemije podigao cenu sistema kvota za vozila u gradu-državi na istorijski maksimum.
Singapur ima sistem „desetogodišnje potvrde o pravu” (COE), uveden 1990. godine, za kontrolu broja vozila u zemlji, u kojoj živi 5,9 miliona ljudi, ali koja može da se pređe za manje od sat vremena sa kraja na kraj, piše Reuters.
Ova kvota, ponuđena kroz proces nadmetanja, učinila ga je najskupljim gradom na svetu za kupovinu automobila, a COE za veliki porodični automobil više je nego četvorostruko porastao u odnosu na cene iz 2020. godine, na 106.376,68 američkih dolara.
Zbirno posmatrano – COE, registracione takse i porezi, te novi standardni Toyota Camri Hibrid trenutno koštaju 183.000 dolara u Singapuru, u poređenju sa 28.855 dolara u SAD.
U 2020. godini, kada je manje ljudi u Singapuru vozilo, cena COE-a je pala na oko 22.000 dolara. Povećanje ekonomske aktivnosti nakon vrhunca pandemije dovelo je do veće kupovine automobila, dok je ukupan broj vozila ograničen na oko 950.000. Broj dostupnih novih COE sertifikata zavisi od toga koliko je starijih automobila odjavljeno.
Izvor: Biznis.rs
Foto: Arhiva / Screenshot YouTube