
Fabrika u nemačkom Saarlouisu je ponovo na putu zatvaranja nakon što su propali pregovori s potencijalnim investitorom - navodno kineskom kompanijom.
Iz Forda je stiglo saopštenje da je investitor odlučio da prekine razgovore o preuzimanju fabrike nakon detaljne studije izvodljivosti i intenzivnih pregovora koji traju već neko vreme.
Fabrika u kojoj se proizvodi kompaktni automobil Focus trebalo bi da završi proizvodnju 2025. godine i s njegovim zavšetkom je novi investitor trebalo da preuzme poslovanje. Ford nije otkrio ime potencijalnog investitora, međutim ranije su mediji izveštavali da bi kineski gigant BYD nakon preuzimanja Fordove fabrike u Brazilu, trebalo da preuzme i ovu u Nemačkoj.
Kako podseća Klix.ba, Ford je planirao da potpiše obavezujući preliminarni ugovor s investitorom do 30. septembra.
Petnaest mogućih investitora je pokazalo interes, saopštio je ranije ove godine radnički savet fabrike. Rečeno je da su kineski proizvođači automobila BYD i Chery Automotive kompanije među zainteresovanim za preuzimanje fabrike.
Šef Fordovog evropskog odeljenja za putnička vozila Martin Sander rekao je radnicima Saarlouisa u četvrtak da će kompanija slediti alternativni plan koji ima za cilj da spasi od 1.000 od 4.400 radnih mesta u fabrici. Taj alternativni plan bi mogao da stvori tehnološki centar na tom mestu. Međutim, sve to je još uvek velika nepoznanica.
Predstavnik sindikata, Joerg Koehlinger, izrazio je razočarenje zbog te vesti, rekavši da će se razgovori s kompanijom, o kolektivnom ugovoru za radnike koji bi mogli da ostanu bez posla, nastaviti u ponedeljak. Sindikat najvljuje borbu za radnike i da bi cela priča mogla da bude izuzetno skupa za Ford.
Neuspeh dolazi u trenutku kada je Ford usred pregovora s Unijom ujedinjenih automobilskih radnika u Sjedinjenim Državama, koji su već 21 dan u štrajku zbog uslova rada. Ford smanjuje svoju proizvodnu mrežu u Evropi, jer smanjuje ponudu putničkih vozila kako bi se do 2030. koncentrisao na prodaju isključivo električnih automobila na Starom kontinentu.
Focus, koji je bio važan oslonac Fordovog poslovanja u Evropi, neće dobiti naslednika nakon završetka proizvodnje trenutne generacije. S druge strane, nemačka fabrika se suočava sa zatvaranjem još od juna 2022. kada je Ford odabrao svoju fabriku u Španiji, umesto Saarlouisa, za proizvodnju svojih električnih vozila sledeće generacije za Evropu.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford