
Prodaja automobila u Kini je ubrzala u septembru zahvaljujući talasu kupovine novih modela i automobila po sniženim cenama uoči ključnih praznika u Zlatnoj Nedelji.
U septembru je tako prodato ukupno 2.04 miliona automobila, objavilo je kinesko udruženje proizvođača putničkih vozila (CPCA), za 4.7 posto više nego u istom prošlogodišnjem mesecu. U avgustu je povećana za 2.2 posto, pokazuju podaci udruženja.
U septembru kineski građani tradicionalno više troše, uključujući i kupovinu automobila, pred sedmodnevne državne praznike i festivale, primećuje Reuters.
U prvih devet ovogodišnjih meseci prodaja na najvećem svetskom tržištu je porasla za 2.1 posto, dostigavši 15.41 milion automobila.
Prodaja vozila na nova, ekološki prihvatljivija goriva porasla je za 22.1 posto i njihov udeo u prodaji je dostigao 36.6 posto, što je pomoglo nekim kineskim proizvođačima da ostvare rekordnu prodaju. Rezultat je ipak bio slabiji nego u avgustu, kada je prodaja skočila 34.5 posto.
Inostrana tržišta su i dalje ključna za kinesku autoindustriju, ali izvoz bi mogla da zakoči istraga EU o električnim vozilima proizvedenim u Kini, primećuje Reuters.
U septembru je izvoz ipak snažno ubrzao, skočivši za 50 posto na godišnjem nivou, nakon avgustovskog rasta od 31 posto, pokazuju podaci.
Izvor: Seebiz.eu / HINA
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD