
BYD je najavio svoj EV prodor u Evropu 2022. godine na sajmu automobila u Parizu, a od tada je ušao u 19 evropskih zemalja. Mađarska je prva istočnoevropska zemlja u kojoj je BYD započeo prodaju putničkih električnih vozila i tu ne misle da se zaustave.
Najprodavaniji kineski brend BYD (Build Your Dreams), održao je svečano predstavljanje marke i automobila u Budimpešti 17. oktobra. Proizvođač automobila sa sedištem u Šenženu je time ozvaničio početak prodaje tri potpuno električna modela na tamošnjem tržištu preko lokalnih distributera – Atto 3, Dolphin i Seal. BYD koristi tradicionalnu zastupničku mrežu za svoje širenje, a Mađarska nije izuzetak. Kinezi su se udružili s dva lokalna zastupnika koja imaju dugu istoriju u autobiznisu: Duna Autó (Suzuki, Nissan, Renault, Mitsubishi, Tesla, Cupra i Kia) i Wallis Motor (BMW, Mini, Jaguar, Land Rover; Maserati i Opel), te otvorili dva prodajna salona u glavnom gradu Mađarske.
Za BYD Mađarska nije nepoznanica, navodi Klix.ba. Svoj prvi pogon za proizvodnju električnih vozila su osnovali 2017. godine u Komáromu, na severu zemlje, uz samu granicu sa Slovačkom. Fabrika je odgovorna za istraživanje, razvoj i proizvodnju električnih autobusa i drugih baterijskih proizvoda.
Michael Shu, izvršni direktor BYD Europe, na svečanosti u Budimpešto je izjavio: ‘’Od posebne važnosti za našu kompaniju je što su naši električni automobili sada zvanično dostupni u Mađarskoj. BYD ima duboko ukorenjeno iskustvo u Mađarskoj kroz svoje BYD eBus poslovanje i fabriku u Komáromu."
Mađarska je vrlo popularna za kineske proizvođače električnih vozila i baterija. Nio ima svoju fabriku stanica za izmenu baterija u blizini Budimpešte. Kineski baterijski gigant CATL će uložiti više od 7 milijardi evra u izgradnju fabrike baterija od 100 GWh, a drugi kineski proizvođač baterija, Sunwoda, najavio je u još u julu da će tamo takođe izgraditi fabriku.

Što se tiče modela i cena na mađarskom tržištu, Atto 3 startuje s 36.000 evra za verziju Comfort s LFP Blade baterijom od 60,48 kW i motorom od 210 KS, te potrošnjom od 15,6 kWh/km. Njegov WLTP domet je 420 km.
Povoljniji model Dolphin počinje s 28.300 evra i nudi bateriju od 44,9 kWh dovoljnu za 427 km WLTP dometa i električni motor od 95 KS. Dolphin takođe nudi snažnije verzije s motorima od 177 KS i 210 KS i baterijom od 60,49 kW. Ovaj model u top opremi košta oko 35.100 evra.

Atraktivna limuzina Seal, u kojoj mnogi vide konkurenta Teslinom Modelu 3, ponuđena je u varijanti pogona na sve točkove i uz motor snage 530 KS i 670 Nm momenta. Seal nosi bateriju od 82,5 kWh s kojom može preći 570 km prema WLTP protokolu. Njegovo ubrzanje 0-100 km/h iznosi 3,8 sekundi. Najskuplji model košta 49.600 evra. Svi modeli se oslanjaju na e-platformu 3.0 s modernom 800V arhitekturom.

Nakon Mađarske, BYD-ove nove mete za širenje poslovanja na istoku Evrope su: Poljska, Češka i Slovačka.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD