home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche Mission R

Moderne tehnologije i elektrifikacija donose mnoge blagodeti, ali ne i kad su u pitanju sportski automobili.

Tu Porsche nije izuzetak. S jedne strane je odlučio da prihvati elektrifikaciju, a s druge želi da zadrži agilnost i vozne osobine aktuelnih modela. S obzirom na rast mase koju električni pogoni donose, to je veliki problem.

Kako piše Index.hr, mnogi sportski automobili već su probili granicu od 4000 lb ili oko 1815 kg, a neki imaju i puno više. Kad je Porsche u pitanju, masa ne sme da ode u nebo, barem dok je tu Frank Moser.

On je u intervjuu za The Drive rekao da ako mora da bira između manje mase i većeg dometa, uvek bira manju masu. Uprkos tomu što su 718 i 911 dobili na težini, još uvek su to automobili iz lake kategorije.

"Ne želimo da osvojimo šampionat u električnom dometu", rekao je Moser, govoreći o izazovu projektovanja električnih 718 Boxstera i Caymana, "jer moramo da uravnotežimo odnos između mase i dometa."

"Definitivno nam treba dobar domet, ali to nije auto za vožnju od Minhena do Hamburga", nastavio je. "Biće to prikladan raspon, ali kao što sam rekao, najvažnije mi je zadržati nisku masu sportskih automobila s dvoja vrata, čak i uz elektrifikaciju", jasan je Moser.

Jasno je da baterija od 100 kWh ne donosi dvostruko veći domet od baterije kapaciteta 50 kW. Međutim, tu se radi o ogromnom povećanju mase koji narušava performanse, ali i ograničava optimizaciju forme u cilju postizanja vozne dinamike.  Ubrzanje, kočenje i prolazak krivina samo su neke od stavki koje tangira povećana masa vozila.

Upravo zato je i Moser svestan Chapmanove ideje Lotusa "pojednostavi i dodaj lakoću“, pa zaključuje da "masa mora da bude što niža. Ne možemo da napravimo sportski auto s dvoja vrata težak dve tone“.

"911 je vrlo poseban, on je ikona", rekao je Moser. "Za mene je najvažnije održati automobil laganim, učiniti ga stvarno sjajnim sportskim automobilom, a to je priča o 911 za budućnost."

Izvor: Index.hr / The Drive

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche



čitanja : 344



Komentari