home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Volvo EX30

Novi električni Volvo EX30 će se proizvoditi u Evropi kao i u Kini, kao deo planova povećanja proizvodnih kapaciteta.

Novi krosover će biti „kamen temeljac“ reinvencije švedskog brenda kao proizvođača samo električnih vozila, pomažući u privlačenju novih, mlađih kupaca.

Volvo je ranije najavio da će se EV proizvoditi u njegovoj fabrici u Zhangjiakouu u Kini. Proizvodnja je tamo počela ranije ove godine, a prvi automobili bi trebalo da stignu do kupaca najkasnije do kraja ove godine.

Volvo je sada odlučio da počne proizvodnju EX30 i u svojoj postojećoj fabrici u Gentu u Belgiji od 2025. godine, kako bi povećao globalni proizvodni kapacitet u skladu sa svojim planom da proizvodi automobile blizu mesta gde se prodaju.

Automobili proizvedeni u toj fabrici će se koristiti za zadovoljavanje očekivane potražnje za EX30 u Evropi i izvoziće se širom sveta. Fabrika u Gentu trenutno proizvodi XC40 i njegovog brata C40 Recharge.

Volvo EX30

Šef Volvoa Džim Rouan je rekao da je odluka da se EX30 proizvodi u Evropi „logičan potez jer želimo da uhvatimo veliku potražnju” za modelom.

Rouan tvrdi da je namera da se „premijum, potpuno električna mobilnost ponudi mnogo široj publici“.

Volvo očekuje da će oko tri četvrtine kupaca EX30 biti novi u brendu, a većina će ga kupiti kao drugi automobil. 

EX30 će po ranijim najavama biti ključna karika za Volvo da ispuni cilj prodaje od 1,2 miliona vozila godišnje do 2025. godine, od čega će polovina biti EV.

U vezi dimenzija, EX30 je dugačak 4233 mm, širok 1837 mm, visok 1549 mm, međuosovinsko rastojanje je 2650 mm, dok se zapremina prtljažnika kreće od 318 do 904 litra. Takođe, točkovi su od 18 do 20 inča.

Verzija Twin Motor Performance sa pogonom na sve točkove ima 315 kW/428 KS i 543 Nm, ubrzanje do 100 km/h traje 3,6 sekundi, a najveća brzina je el. ograničena na 180 km/h.

Bazna verzija sa jednim motorom raspolaže sa 200 kW/272 KS i 343 Nm, a do 100 km/h stiže za 5,3 sekunde.

U zavisnosti od verzije i baterija (51 kWh i 69 kWh) autonomija iznosi od 344 km do 480 km (punjenje 10-80 odsto kapaciteta traje oko 28 minuta).

Volvo ističe da će EX30 imati najmanji ugljenični otisak od svih vozila koje je ikada proizveo i procenjuje da će tokom životnog veka od 200.000 km novi EX30 biti odgovoran za manje od 30 metričkih tona emisije CO2. To je oko 25 posto manje od aktuelnih modela C40 i XC40 EV.

Automobil će se odlikovati skandinavskim minimalističkim, ali prijatnim ambijentom, 12,3-inčnim ekranom u centru i zvučnom trakom koja pokriva ceo gornji deo instrument table ispod vetrobranskog stakla. Inspirisan kućnim audio dizajnom, zvučna traka spaja nekoliko zvučnika u jednu jedinicu i može se kombinovati sa opcionim Harman Kardon sistemom za izvanredan kvalitet zvuka.

Volvo EX30

Infotainment sistem pokreće Snapdragon Cockpit Platforma kompanije Qualcomm Technologies i ima ugrađene Google funkcije, uključujući Hands Free od Google Assistanta, navigaciju Google mapa i Google Play aplikacije. Bežična Apple CarPlay funkcionalnost je takođe ponuđena.

EX30 će biti opremljen naprednim sistemima za pomoć vozaču (ADAS), uključujući novi sistem upozorenja o otvaranju vrata koji obaveštava putnike o približavanju bicikla, pešaka ili vozila.

Volvo je predvideo i „Safe Space Technology“ u paketu ADAS. Ova tehnologija uključuje senzor iza volana koji prati pokrete očiju i lica vozača kako bi otkrio smetnje ili pospanost. Pored toga, funkcija automatskog kočenja na raskrsnici ima za cilj da spreči sudare kada drugo vozilo neočekivano pređe put EX30.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 506



Komentari