
Danas je kineska marka Great Wall ozbiljan automobilski brend koji na razuman način odgovara na EU istragu o nepoštenim kineskim subvencijama.
Naime, ovaj kineski proizvođač ima otvorenu taktiku i ujedno odgovor za Evropsku komisiju (EK), budući da traži otvoreno i fer tržište dok uredno razmišlja da li će svoju prvu evropsku fabriku smestiti u Nemačku, Mađarsku ili Češku. EK je nedavno otvorila istragu o subvencijama kineske vlade za električna vozila, nakon zabrinutosti da bi evropski proizvođači automobila mogli da budu suočeni s nepoštenom konkurencijom iz Kine.
Kako navodi Klix.ba, Great Wall je dao svoje odgovore Evropskoj komisiji 11. oktobra kao prvi proizvođač električnih automobila koji je to učinio, rekao je predsednik proizvođača automobila Mu Feng. "Trebamo pošteno i otvoreno trgovačko okruženje", rekao je Mu. "Imamo samopouzdanja da pobedimo u globalnoj konkurenciji."
Mu je rekao da je Evropa jedno od ključnih strateških tržišta za Great Wall, dodajući da kompanija ima velike planove za regiju. Ova kineska kompanija je već započela s naporima pri odabiru lokacije za evropsku fabriku, predviđajući potpuni automobilski biznis u EU od proizvodnje do prodaje. ‘’Great Wall razmišlja da li će svoju prvu evropsku fabriku smestiti u Nemačku, Mađarsku ili Češku’’, rekao je Xiangjun Meng, predsednik evropskih operacija. Great Wall prodaje marku Ora usmerenu na električni pogon i vrhunsku marku Wey na odabranim evropskim tržištima uključujući Nemačku, gde je do septembra prodao 3.393 nova vozila. Tu su drugi brendovi kao što je Haval, specijalizovan za SUV vozila.
Brisel je započeo istragu ovog meseca kako bi odlučio da li će postaviti veće carinske barijere za proizvođače koje je predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen nazvala poplavom uvoza jeftinijih kineskih električnih vozila koji imaju koristi od državnih subvencija. Istraga ispituje električna vozila koja se iz Kine izvoze u Evropu, kako kineskih proizvođača tako i stranih proizvođača automobila, poput Tesle, BMW-a i Renaulta.
Kina se žalila na vrlo kratko vreme koje je EU odredila za konsultacije o istrazi, rekavši da nedostaju odgovarajući dokazi i da istraga nije u skladu s pravilima Svetske trgovinske organizacije. Evropski proizvođači automobila se trkaju s vremenom kako bi sustigli Kinu u proizvodnji jeftinijih električnih vozila, posebno jer se brendovi kao što su BYD, Xpeng i Nio žele što pre proširiti na tržišta van Kine, a prie svega u Evropu.
Podaci o prodaji u Kini pokazuju da je Great Wall zauzeo osmo mesto u segmentu potpuno električnih i plug-in hibridnih automobila tokom prvih devet meseci tekuće godine.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Great Wall / Ora