
Na američkim sudovima se vodi niz postupaka u kojima se odlučuje da li je Teslin sistem aktivne bezbednosti odgovoran za saobraćajne nesreće. Naime, mnogi vozači su ga shvatili kao sistem autonomne vožnje, prepustili su upravljanje tzv. Autopilotu i stradali. Barem tako tvrde preživeli u saobraćajnim nesrećama. Jedan sud je sada odlučio da to nije istina.
Sud u Riversajdu u Kaliforniji je vodio važan slučaj. Postupak je završio pobedom američkog proizvođača automobila. Nakon četiri dana konsultacija, devet od dvanaest članova porote je smatralo da sistem pomoći nije odgovoran, prenosi Revija HAK. Reč je o nesreći s Teslinim Modelom 3 iz 2019. koji je sleteo s autoputa u južnoj Kaliforniji pri brzini od 105 km/h. Električni automobil je udario i palmu i zapalio se, a 37-godišnji vozač je poginuo, njegova verenica i njen sin su preživeli s teškim povredama.
Preživeli su za nesreću optužili Autopilot i Teslu. Ali proizvođač se branio da su u uputstvima jasno navedena ograničenja. U priručniku za Model 3 se kaže:
– Uvek držite ruke na upravljaču i obratite pažnju na uslove na putu, okolni saobraćaj i druge učesnike u saobraćaju (kao što su pešaci i biciklisti). Uvek budite spremni da reagujete na odgovarajući način. U protivnom može doći do štete, povreda ili nesreća sa smrtnim ishodom. Nijedna od ovih funkcija ne čini vozilo potpuno autonomnim, niti vas zamenjuje kao vozača.
Proizvođač automobila je takođe to naveo na sudu. Nesreća je rezultat ljudske greške. Vozač je takođe bio pijan. Takođe nema dokaza da je Autopilot bio aktivan pre nesreće.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla