home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW baterije

Ko će pobediti u trci za baterijsku tehnologiju i isplativu arhitekturu električnih vozila? Danas Tesla ima prednost pred mnogim proizvođačima automobila, ali intenzivan je lov na Teslu. BMW tvrdi da već sustiže i prestiže Teslu.

Šef proizvodnje BMW-a Milan Nedeljković tvrdi da BMW već ima prednost nad Teslom sa svojim novim velikim baterijskim ćelijama i novom arhitekturom Neue Klasse. Glavni razlog je, kako se navodi, što će BMW sa svojim novim ćelijama prepoloviti troškove baterija za električne automobile. Nova poboljšana litijum-jonska baterija imaće 30% povećanje energetske efikasnosti i brzine punjenja. Trošak proizvodnje iznosi 50% današnjih troškova.

BMW-ove nove cilindrične baterijske ćelije imaju prečnik od 46 milimetara, te su slične limenkama piva. BMW će raditi s dve različite visine baterija, jedne od 95 milimetara i druge od 120 milimetara. Baterije imaju manji sadržaj kobalta u katodi, dok anoda ima više silicijuma od današnjih baterija. Plan je da se koristi veliki udeo recikliranih materijala i smanji emisijy CO2 za 60 posto u poređenju s današnjim baterijama, prenosi Revija HAK.

BMW je takođe predstavio svoj budući električni automobil, Neue Klasse, na sajmu IAA u Minhenu u septembru. Nova arhitektura vozila će smanjiti troškove proizvodnje u poređenju s današnjim BMW automobilima, koji su napravljeni na mešovitoj platformi koja može da nositi motore s unutrašnjim sagorevanjem i elektromotore. Neue Klasse predstavlja i novi dizajn i novi način proizvodnje električnih automobila za BMW.

– Neue Klasse biće veliki tehnološki korak napred za nas – kaže Milan Nedeljković.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 491



Komentari