home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault 5 EV

Renaultova nova EV filijala Ampere bi još tokom ove nedelje trebalo da najavi lansiranje pristupačnog električnog gradskog automobila.

Ampere će održati svoj dan tržišta kapitala u sredu, kada se i očekuje takva najava.

Renault je osnovao Ampere kao posebnu diviziju da bi se fokusirao na električna vozila. Fokusirajući se samo na električna vozila, Ampere se nada da će moći da smanji troškove u razvoju i proizvodnji električnih vozila, suočen sa navalom električnih vozila kineskih proizvođača automobila.

Očekuje se da će Renaultovi partneri u Alijansi  (Nissan i Mitsubishi) takođe biti investitori u Ampere, dok se očekuje da će Ampere biti plasiran na berzi sledeće godine.

Najava malog, jeftinog električnog modela će verovatno biti urađena da bi uverili investitori. Kako bilo, očekuje se da će novi model biti manji od već najavljenog Renaulta 5 EV (na slici) i da će se proizvediti u Sloveniji, uz najavu da bi njegova prodaja trebalo da startuje 2026. godine.

Ranije ove godine se govorilo da će se ovakav Renault prodavati po ceni manjoj od 23.000 evra, u pokušaju da vlasništvo električnih automobila učini popularnijim i pristupačnijim u Evropi.

Još neimenovani EV će konkurisati najavljenom Volkswagenu ID.1, kada oba krenu u proizvodnju otprilike u isto vreme, otkrio je šef Renault Grupe Luka de Meo.

„To je jedna od stvari koja će omogućiti demokratizaciju električnih vozila koja će potencijalno povećati obim“, rekao je on, sugerišući da će automobil pomoći da se poveća masovnost električnih automobila u Evropi.

Ogromna inspiracija za automobil, rekao je de Meo, su kei mikrovozila na japanskom tržištu, koji su strogo regulisani veličinom i snagom.

„Veoma mi se sviđa ideja da se koncept kei automobila u Japanu prevede na evropski jezik. Tako da mislim da ima neke inteligencije u takvoj vrsti koncepta, jer to nije samo pitanje proizvoda. To je proizvod plus regulacija kako bi se omogućila efikasna mobilnost ljudi."

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 502



Komentari