home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lamborghini Lanzador

Uprkos tome što se već obavezao na potpuno elektrifikovane modele u svojoj floti, Lamborghini će se posvetiti električnim automobilima tek kada bude poznata budućnost sintetičkih goriva.

Predsednik i izvršni direktor Lamborghinija Stephan Winkelmann rekao je za britanski Autocar da njegova kompanija “može da si priušti da ostavi otvorene opcije još nekoliko godina”.

“Sportski automobili na sintetičko gorivo bili bi lakši korak za nas, ali moramo da sačekamo i vidimo šta će zakonodavci odlučiti o njima i da li možemo da postignemo globalni dogovor o njihovoj održivosti”, rekao je Winkelmann.

“Mi smo globalna kompanija, tako da nije dobro ako su dozvoljeni samo u jednom području. Moraju da budu stvarni i da lete svuda… Plan je da naši svakodnevni automobili (SUV Urus i novi Lanzador GT) budu potpuno električni do kraja decenije. Za super sportske automobile, bićemo hibridizovani. I tako, s obzirom da je tipičan razvojni ciklus za novi sportski automobil je četiri godine, imamo još malo vremena za posmatranje i čekanje dok slika ne postane jasnija”, naveo je Winkelmann.

“Sigurno vidimo jasan trend naših mlađih kupaca prema održivosti. Ukupni otisak naše marke u smislu emisija po volumenu naših automobila je zanemariv; ali naš osećaj društvene odgovornosti za brend je puno veći i to moramo da poštujemo”, nastavio je Winkelmann.

Winkelmann kaže da ga ne plaši ideja da Lamborghini postane potpuno električan, čak ni na svojim najjačim modelima. “Kad pogledam unazad pet do šest godina, kada smo doneli odluku o hibridnom pogonu, bila je to teška odluka. Niko nije mislio da će to biti prihvaćeno. Dakle, o javnom mnenju morate razmišljati kao o filmu, a ne kao o snimku”, dodao je on.

“Jasno je da će doći trenutak u kojem će sportski električni automobili biti još emotivniji od automobila s konvencionalnim motorima. Izlazna snaga je već tako neverovatna. Ono što moramo da dokažemo nisu performanse, već dinamika upravljanja i uzbuđenje”, mavodi Winkelmann.

“Moja sumnja u sintetička goriva se odnosi samo na skalabilnost. Do 2035. i dalje će na putevima biti milijarde automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, a ako želimo da napravimo najveću razliku u globalnim emisijama, najbolji način da to učinimo, u teoriji, je e-gorivo. Ali nisam uveren da je to izvodivo jer trenutno cela industrija ulaže u tehnologiju baterija” zaključio je Winkelmann.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Lamborghini



čitanja : 470



Komentari