
Prodaja električnih vozila kontinuirano raste na globalnom nivou, uz rekordan rezultat u Kini u oktobru, uprkos ukidanju subvencija, pokazuju podaci firme za istraživanje tržišta Rho Motion.
Kina je 2022. okončala 11-godišnji program subvencionisanja kupovine električnih vozila, ali neke lokalne vlasti i dalje nude pomoć ili poreske olakšice kako bi privukle ulaganja, a nude i subvencije za potrošače.
Prodaja električnih vozila u Kini, najvećem svetskom automobilskom tržištu, porasla je u prvih devet meseci za 29 posto. Na globalnom tržištu je skočila za 34 posto.
U istraživačkoj firmi napominju da su novembar i decembar za Kinu vrlo dobri meseci kada je u pitanju prodaja vozila.
"U oktobarskim brojkama je vidljivo da potražnja za električnim vozilima u Kini niže rekorde uprkos ukidanju subvencija i 2023. biće još jedna uspešna godina za Kinu po prodaji električnih vozila", procenjuju u Rho Motionu.
Prodaja električnih vozila u Evropi je porasla za 26 posto, uz nešto slabiju potražnju zbog gašenja subvencija, utvrdila je kompanija, ukazujući na ukidanje podsticaja u Nemačkoj u septembeu.
Tesla, Mercedes Benz i Volkswagen su upozorili da kupce u regiji odbijaju visoke kamatne stope i prigušeno tržište.
U Severnoj Americi prodaja električnih vozila je skočila ove godine za čak 78 posto. Prema Rho Motionu, za severnoameričko tržište 2023. biće još jedna snažna godina, s lavovskim udelom Tesle budući da tradicionalni proizvođači usvajaju manje ambiciozne planove o povećanju proizvodnje.
Teslin tržišni udeo se ipak smanjio u trećem kvartalu na oko 50 posto, najniži nivo od izlaska na tržište, uprkos sniženim cenama, prema oktobarskom izveštaju firme za pružanje usluga Cox Automotive.
Izvor: Seebiz.eu / Hina
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla