
Vodeća svetska konsultantska agencija Interbrand je objavila listu 100 najvrednijih svetskih kompanija za 2023. godinu. Prestižna lista ne pokriva samo automobilski, već i tehnološke, ugostiteljske, modne i mnoge druge sektore.
Interbrandsova studija otkriva da su na čelu i dalje tehnološke kompanije Apple, Microsoft i Amazon, ali među prvih deset svoje mesto su pronašle i tri automobilske marke, navodi Jutarnji.hr.
Drugu godinu zaredom Toyota je zauzela šesto mesto na Interbrandovoj prestižnoj listi Global Best Brands 2023., ispred Mercedesa koji je bio sedmi i tako napredovao za jedno mesto u odnosu na 2022. godinu.
Iza njih je BMW koji je zauzeo deseto mesto, popevši se za tri mesta. Među 20 najvrednijih, smestila se još samo kompanija Tesla koja je ponovo zauzela 12. mesto.
Toyota i Mercedes su rangirani bolje od Coca Cole i Nikea, BMW ispred McDonaldsa, a Tesla je primera radi nadmašila Disney i Louis Vuitton.
Na listi 100 najvrednijih marki se nalazi još nekoliko proizvođača automobila: Honda (27. mesto), Hyundai (32), Audi (45), Porsche (47), Volkswagen (50), Ford (51), Nissan (63), Ferrari (70), Kia (88).
Top 10 brendova u 2023. godini:
1. Apple
2. Microsoft
3. Amazon
4. Google
5. Samsung
6. Toyota
7. Mercedes
8. Coca-Cola
9. Nike
10. BMW
Kompletnu listu svih 100 kompanija pogledajte OVDE.
Izvor: Jutarnji.hr / Interbrand.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota