
Iz grupacije Stellantis, u čijem sastavu deluju Fiat, Peugeot i Citroen kao proizvođači lakih komercijalnih vozila, najavljen je novi program elektrifikacije. Međutim, on se ne odnosi na proizvodnju novih električnih kombija, koji su prilično skupi, već na “retrofit” električnih pogona u postojeća vozila.
Projekat bi trebalo da prvo startuje s primenom u Francuskoj, gde bi postojeći vlasnici nekih od Stellantisovih komercijalnih vozila mogli da dobiju zanimljivu ponudu, piše Autonet.hr.
Prema navodima Xaviera Peugeota, šefa Stellantisovog odeljenja za komercijalna vozila, konverzija dizelaša u električno vozilo bi koštala manje od 20.000 evra, a obavljala bi se u njihovim pogonima. Vlasnik bi, dakle, dobio fabrički ugrađenu bateriju i elektromotor u svoj postojeći kombi, a u Francuskoj bi za to mogao da dobije i državne podsticaje. Tamo se projekti konverzije sufinansiraju do 40% ili najviše 10.000 evra, što bi zahvat učinilo značajno povoljnijim i, u krajnjoj liniji, isplativijim.
Ideja je 2,0 litarske BlueHDi motore zameniti elektromotorima snage 136 KS i 260 Nm. Baterije koje bi se u ovom slučaju ugrađivale bi imale kapacitet 50 ili 75 kWh, zavisno o potrebama kupca. Isti izvor kaže da bi očekivani domet s jednim punjenjem baterije u takvim, prerađenim, vozilima bio nešto niži nego je to kod novih fabričkih električnih kombija (između 224 i 350 km). Međutim, i takav bi trebalo da bude sasvim dovoljan za dnevne kilometraže gradskih dostavnih vozila.
Uz Stellantis, i Renault je najavio sličan projekat. Njihove dizelske kombije linije Master će se u električne pretvarati u fabrici u Flinsu, u saradnji s francuskom kompanijom Phoenix Mobility. Njihov plan je konvertovati velike kombije, starije od pet godina.
Izvor: Autonet.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Peugeot