
Toyota
Century je priča za sebe, a Century SUV podiže tu priču na još viši nivo.
Priča
o Toyoti dostojnoj cara poznata je većini, a ide otprilike u smeru da je svaki
detalj na automobilu doveden do savršenstva. Pritom se sve odrađuje na
decentan, opuštajući način, baš kao što i priliči ovakvoj limuzini. I nije
važno govorimo li o starijim verzijama s V12 draguljem ili novijim, s pokojim
cilindrom manje i električnom asistencijom, centralna misao ostaje – biti
najbolji.
Sve rečeno u Toyoti su odlučili da ponove na povišenom modelu. Premijera modela Century SUV je odrađena pre par meseci, a Toyota sada polako otkriva detalje kompleksnosti ovog proizvoda. Primera radi, od čak 1500 zaposlenih izabrano je 40 najboljih koji će moći i smeti da sklapaju ovaj model.
40 najboljih
Da bi postali najbolji od najboljih, radnici su morali da polože trodelni ispit. Prvo su morali da polože osnovna znanja i veštine, a nakon toga su pisali ispit o istoriji, konstrukciji i svemu vezanom za Century. Konačno, tu je bio i praktični ispit. Jedan od onih koji su položili je i Hiroki Tanaka.
"Pisani ispit je bio teži od praktičnog, s 200 pitanja, ali sam ga prošao tako što sam se prvi put nakon studentskih dana snažno uhvatio knjige", rekao je Tanaka za Toyota Times. "Naučio sam mnogo novih stvari, od istorije Toyote i Centuryja do jedinstvenih visokokvalitetnih tehnika izrade automobila. Bilo je to neprocenjivo iskustvo."
35-godišnji radnik je u Toyoti od 2007. godine, a znanje i iskustvo je stekao na liniji za proizvodnju Land Cruisera, inače njegovog automobila snova. Predanim radom uskoro si je i priuštio takav automobil, navodi Index.hr.

Međutim ništa nije uporedivo s onim što proživljava dok sklapa Century. Tu važe neka druga pravila, pa su tako kontrole daleko strože. I dok se kod drugih Toyota u pritezanju dozvoljava odstupanje od 20 posto u momentu, ovde je maksimalna devijacija tek 5 posto.
Svaki šraf se priteže 12 puta duže nego na običnoj Toyoti
Dalje, samo pritezanje se odvija u nekoliko koraka, a na kraju pritežu moment ključem s digitalnim ekranom i beleženjem svih operacija. Priteže se momentom i do 150 Nm, vreme pritezanja je do 12 puta duže nego na "običnim Toyotama".

Sve to usporava proizvodnju, ali i drastično podiže kvalitet proizvoda. U pogonu se dnevno sklope maksimalno tri primerka ovog vozila, i to kroz četiri osnovne faze proizvodnje. Konačno, automobil prolazi rigoroznu inspekciju te se isporučuje kupcu koji je prethodno platio minimalno 150.000 evra.
Izvor: Index.hr
Foto: Toyota